Bloodborne - Walka z bossem: Amygdala, Koszmar Mensisa
Poradnik do Bloodborne: Jak pokonać Aygmdalę, ścieżka przy zamku, pająki i droga do bossa.
Walka z Amygdalą jest opcjonalna, ale warto pokonać tego bossa - nie jest zbyt wielkim wyzwaniem, a nagrodą jest Kielich niskiego Loran, czyli nowy element do rytuałów kielicha.
Punkt wrażliwy - głowa
Przede wszystkim, pamiętaj, że najbardziej wrażliwą częścią bossa jest głowa. Poza tym, możesz także uderzać w przednie kończyny. Atakowanie tylnej części oraz nóg Amygdali nie przyniesie wielkich efektów.
Warto wzmocnić broń ognistym papierem. Dobrym sposobem jest także rzucanie w głowę koktajlami mołotowa lub nawet trującymi nożami. Celne strzały z działka również poskutkują sporymi obrażeniami.
Jeżeli chodzi o ataki bossa - uważaj na laser. Pierwszy promień wyznacza trasę laseru, co pomaga uniknąć obrażeń. Najlepiej jednak cały czas przebywać blisko przeciwnika - wtedy w ogóle nie używa ataku laserowego. W takim wypadku musisz tylko uważać na uderzenia łapami, które są odpowiednio sygnalizowane. Dobrze jest ustawiać się cały czas tak, by być pod tułowiem bossa i stąd zadawać obrażenia.
Uważaj też na atak z wyskoku. By wykonać unik, poczekaj moment po tym jak boss skoczy w powietrze. W pewnym momencie boss zacznie skakać, by się od ciebie oddalić. Wyrwie też sobie łapy i zacznie je wykorzystywać jako broń. Cały czas warto wtedy okrążać bossa. Najgorsze wyjście to pozostawanie zbyt długo bez ruchu lub przebywanie przed oponentem.
Po pokonaniu Amygdali odbierzesz nagrodę. Wejdź do bydunku przed tobą, zapal latarnię i wracaj do Snu tropiciela. Możesz rozwinąć postać, naprawić broń. Następnie przenieś się na piętro budynku Auli - byłeś już tam. Pokonaj przeciwników z lewej strony korytarza i pobiegnij prosto do drzwi na końcu (możesz zignorować olbrzyma i innych wrogów).
Strzały z zamku i Szał
Przeniesiesz się do Koszmaru Mensisa. Idź prosto i pokonaj bestię. Spotykałeś już je wcześniej - teraz niestety mają dodatkową cechę: po pokonaniu, z ich ciał wyskakują wężowate robaki, które też musisz szybko pokonać. Węże nie pojawią się, jeżeli zabijesz bestię bronią wzmocnioną ogniem.
Ścieżka jest tu na razie jedna, idź pod górę zbierz przedmioty. Zuważysz zamek, którego okna będą się rozświetlać. Musisz teraz zacząć chować się za skałami, by unikać obrażeń - właśnie z okien zamku coś strzela promieniami wzbudzającymi u ciebie Szał. Wyposaż więc środki uspokajające. Zauważysz latarnię, zapal ją. Podbiegnij za kolejną skałę i schowaj się - spróbuj tu zwabić jedną bestię i pokonaj ją pozostając za skałą. Powtórz tę samą taktykę - podbiegnij za kolejną skałę z przodu i zwab jeszcze jedną bestię, pozbądź się jej.
Możesz teraz iść prosto, przez most uformowany ze skały, albo w prawo ścieżką. Idąc w prawo, na końcu zapalisz kolejną latarnię - to miejsce, w którym później odblokujesz skrót. Po drodze musisz jednak pokonać trzech gigantów rzucających głazami. Najlepiej po prostu pobiec szybko wzdłuż ścieżki, zapalić lampę i poczekać trochę - tam promienie z zamku cię nie dosięgną, a wrogowie prawdopodobnie zawrócą.
Z powrotem przy rozstaju - idź teraz prosto. Za mostem stoi bestia. Droga prowadząca pod górę wiedzie do zamku, a wzdłuż niej stoi kilku gigantów z głazami, jest to więc trudna przeprawa. Najlepiej więc po prostu sprintuj główną ścieżką i wbiegnij do zamku - nie przechodź jednak przez drugie drzwi. Zaczekaj spokojnie za pierwszymi, zlikwiduj tych wrogów, którzy przybiegną za tobą. Następnie wróć na ścieżkę i już na spokojnie wyeliminuj pozostałych, jednego po drugim. Pozbieraj przedmioty i wejdź do zamku.
Pająki i tropiciel
Za drugimi drzwiami zobaczysz zwisające z sufitu pająki. Nie wchodź na środek sali, by ich nie sprowokować. Najpierw od razu skręć w prawo - wejdziesz po schodach na mały korytarz. Zabij tu jednego pająka przy suficie, później wyjdź na balkon, by zabić kobietę z dzwonem.
Teraz pora zająć się pozostałymi pająkami. Podejdź do przodu wąskim korytarzem, zbierz przedmiot. Zauważ, że nad główną salą jest mała kładka - wyjdź na nią powoli, a z sufitu opadną dwa mniejsze pająki. Pozbądź się ich. Teraz wracaj do mniejszego korytarza i wejdź do głównej sali. Podejdź nieco, by sprowokować pająki - szybko uciekaj znowu po schodach do węższego korytarza. Wejdą tu co prawda mniejsze stwory, ale największy pająk się nie zmieści. Pokonaj te mniejsze dużymi zamachami.
Gdy będziesz gotów, zajmij się wielkim pająkiem. Okrążaj go tak, by zawsze stać za tułowiem. Stosuj silne uderzenia. Po walce zbierz przedmioty - w tym także leżące na końcu sali, przy zwłokach, Kościane sztylety szamana. Obróć się w prawo i wyjdź na most. W oddali zauważysz tropiciela, będziesz musiał go pokonać. Uważaj na atak magiczną mgłą - szybko odskakuj do tyłu. Wróg użyje też macek wypuszczanych z ramienia. Stosuj kontrę bronią palną, cały czas się ruszaj.
Wejdź do budynku, z lewej i prawej strony zbierz przedmioty, później zejdź po schodach niżej. Zanim zaczniesz eliminować małych wrogów, idź w prawo - windą zjedziesz na dół. To skrót do latarni. Możesz wrócić do Snu, jeżeli chcesz. Wracaj na górę. Pokonaj wszystkich przeciwników - potrafią mocno uderzyć, ale jeżeli pierwszy zaczniesz wyprowadzać serię ciosów, to raczej nie zdążą nic zrobić. Idź dalej i pokonaj kolejnych patrolujących - szczególnie duża grupa będzie po lewej stronie. Na szczęście nie są zbyt szybcy, więc dobre będą tu ataki dużymi zamachami.
Wrony z głową psa i skrót
Zanim zejdziesz po schodach przejdź wąskim balkonikiem przy ścianie do końca, by zebrać przedmiot. Później zejdź na dół. Musisz pokonać większego wroga - uważaj na łańcuch, okrążaj wroga i bądź za jego plecami. Uważaj tutaj, by nie spaść - w podłodze są dziury. Najlepiej zapal latarnię lub pochodnię.
Na końcu pomieszczenia czeka trzech przeciwników z kuszami i jeden większy z łańcuchem. Postaraj się zwabić tego ostatniego do tyłu, by się z nim rozprawić. Później będziesz mógł szybko pokonać strzelców. Chowaj się za kolumnami, by unikać strzałów, uważając, by nie spaść. Po pokonaniu wrogów wejdź do windy.
Gdy wjedziesz na górę, wyjdź na zewnątrz. Z drzewa spadnie wrona z głową psa. Pokonaj stwora i weź przedmiot. Idź dalej i pokonaj grupę mutantów pod drzewem. Wejdź po schodach, z klatki spadnie kolejny potwór. Zabij go. Zejdź po drugich schodach, by pokonać stwory i zebrać kolejne skarby. Wracaj wyżej - spójrz na dwie windy z zielonymi kamieniami. Tę po prawej uruchomisz później. Teraz skorzystaj z tej po lewej stronie, to kolejny skrót.
Wejdź do budynku i idź prosto. Pokonaj dwa szkielety i przejdź dalej, a rozpocznie się walka z kolejnym bossem.
Następnie: Bloodborne - Walka z bossem: Micolash, dalsza droga przez Koszmar Mensisa
Powrót do spisu treści: Bloodborne - Poradnik, Solucja - kompletny opis przejścia