Bloodborne - Walka z bossem: Micolash, dalsza droga przez Koszmar Mensisa
Poradnik do Bloodborne: Gonitwa i walka z Micolashem, zdobycie krwawej skały, kolejne skróty.
Starcie z Micolashem to pojedynek dosyć nietypowy. Pierwsze, co zrobi boss, to bowiem... ucieczka. Przeciwnik będzie stale uciekał, przystawał na moment, a gdy się zbliżysz - zacznie biec dalej. Po drodze jednak na korytarzach do życia będą budzić się szkielety. Możesz je ominąć i ignorować, ale lepiej po prostu szybko je zabić.
Starcie z Micolashem i gonitwa
Micolash w końcu zatrzyma się w komnacie. Zanim się nim zajmiesz, pokonaj dwa szkielety. Pierwsza faza starcia z bossem jest prosta - oprócz ataków bronią typowych dla tropicieli, oponent używa tylko jednego ciosu specjalnego: wystrzeliwujących w twoją stronę macek. Najlepiej czekaj, aż boss wyciągnie w twoją stronę dłoń i pojawi się w okół niej biała poświata - wtedy błyskawicznie uskocz na bok i odbij w stronę przeciwnika. Ominiesz macki i będziesz mógł zadać cios.
Gdy zabierzesz wrogowi połowę punktów życia, boss zniknie. Wyjdź z pokoju i idź w prawo, po schodach. Schodząc w dół pokonaj przeciwników. Zauważysz przejście do kolejnego korytarza, ale zanim tam pójdziesz - idź cały czas w dół schodami. Pokonaj wrogów, a na samym końcu znajdziesz klucz, który przyda się później. Wracaj nieco wyżej i teraz przejdź do sieci korytarzy.
Znów musisz gonić Micolasha. Taktyka się nie zmienia - po prostu biegnij za nim, po drodze zabijaj szkielety. Zbieraj także przedmioty leżące w korytarzach i pokojach.
Wróg będzie wskakiwał w magiczne lustra i znikał, zawracaj wtedy, by go odnaleźć. W końcu wbiegnie do komnaty, w której zamknie się za bramą. Musisz wtedy wbiec po schodach najwyżej i skręcić w prawo, zebrać przedmiot i przejść przez dziurę w ścianie. Z tego pokoju opadniesz prosto na głowę Micolasha.
Druga faza starcia jest nieco bardziej wymagająca, boss używa bowiem dodatkowego ataku - wybuchu magicznych pocisków. Musisz starać się ich unikać. Możesz ten czar jednak przerwać, o ile zdążysz uderzyć przeciwnika. Poza tym, uważaj na macki, doskakuj do wroga i atakuj. Po starciu zobaczysz scenkę, która pokaże ci, że na najwyższym piętrze (tam, którędy znalazłeś drogę do bossa) wysunął się most. Idź tam, przejdź na drugą stronę i zapal latarnię. Możesz wrócić do Snu.
Skrót, krwawa skała, eksploracja Koszmaru
Od latarni wyjdź przejściem po lewej. Wejdź po schodach, po prawej pokonaj grupę zmutowanych wron. Zbierz przedmioty i idź dalej. Na górze kolejnych schodów po prawej stronie zobaczysz windę-klatkę. Wejdź do niej - bądź przygotowany, by wytoczyć się z niej lub wyskoczyć, gdy będziesz przejeżdżał obok otwartego okna. Możesz też to zrobić wracając z powrotem na górę.
W budynku idź ciemnym korytarzem, wyjdź na zewnątrz. Na moście, między skałami, musisz pokonać mutanta z wielkim mózgiem. Przygotuj środki uspokajające i nie daj się złapać, atakuj w ostatniej chwili wybiegając zza skały. Idź dalej, zbierz krew z prawej strony mostu. Druga część mostu to niestety dwóch kolejnych mutantów - wyeliminuj ich po kolei, możliwie jak najszybciej. Przejdź do pomieszczenia, w środku są pająki z ludzkimi twarzami. Pokonaj wszystkie, pojedynczo.
Idź dalej jedynym przejściem. W korytarzu przed balkonem z dźwignią, po lewej, jest dziura - nie zeskakuj tam na razie. Najpierw użyj dźwigni. Dzięki temu sprawisz, że wielki mózg w wieży naprzeciwko spadnie do podziemi. Od teraz na zewnątrz zamku nie będziesz musiał się przejmować ostrzałem. Po scence zeskocz przez dziurę, która jest w korytarzu za tobą. Zabij szybko dwa pająki obok. Niebezpieczny przeciwnik jest po drugiej stronie - a musisz tam przejść po belce. Wyczuj odpowiedni moment, przygotuj środki uspokajające.
Po pokonaniu wroga weź ze skrzyni Dzwon Chóru - to przedmiot, dzięki któremu będziesz mógł leczyć siebie oraz towarzyszy (o ile masz co najmniej 15 punktów statystyki Tajemny). Przejdź po belce, wyjdź z budynku. Najpierw idź cały czas prosto, do końca mostem - po drodze pozbierasz sporo przedmiotów oferujących Wgląd. Na samym końcu po lewej możesz otworzyć drzwi. Wróć do tyłu, do wieży, w której był wielki mózg. Ustaw się tak, by zeskoczyć na podłogę i podejdź do zwłok - leżący tu przedmiot to krwawa skała. Dzięki niej ulepszysz broń do poziomu +10.
Cienie, świnie i droga do kolejnego bossa
Po zebraniu skały wyjdź z wieży dziurą w murze. Opadniesz na most, który już znasz. Przejdź do budynku na wprost, zejdź po schodach i w prawo, by pojechać windą na dół, do latarni. Możesz wrócić do Snu Tropiciela. Później przywołaj kolejną windę (dźwignią przy latarni, a nie w budynku). Wjedź wyżej. Wyjdź z windy i przywołaj kolejną, by wjechać jeszcze wyżej. Teraz udamy się w stronę kolejnego bossa w Koszmarze Mensisa.
Na wprost zauważysz zakapturzonych wrogów. W praktyce to słabsze wersje bossa Cień Yharnam, więc wiesz jak sobie z nimi poradzić. Jeden będzie stał w oddali, na górze - strzela kulami ognia. Drugi ma miecz, trzeci używa miotacza płomieni. Pokonaj wszystkich i idź dalej. Zanim wejdziesz po kolejnych schodach, przejdź za ogrodzenie przyklejając się do ściany budynku - na końcu znajdziesz fragmenty kamienia. Wracaj i wejdź po schodach.
Zauważysz świnię - podejdź do niej powoli i zadaj mocny cios w plecy, a później wykonaj brutalny cios. Tym sposobem zadasz wielkie obrażenia. Podejdź kawałek dalej - zauważysz dwie kolejne świnie. Niestety, nie da się do nich podkraść po cichu - postaraj się poczekać, aż jedna zawróci i wtedy przycinągnij uwagę drugiej. Pokonaj obydwa stwory i idź dalej. Zbierz przedmiot. Podążaj do przodu i skręć w lewo za budynkami, zejdź niżej - uważaj tu, po prawej za kolumnami musisz pokonać dwóch wrogów i kobietę z dzwonem. Później wracaj na górę.
Musisz tu pokonać kolejną grupę zakapturzonych cieni. Najlepiej próbować zwabić ich pojedynczo do tyłu, na pewno powinieneś oddalić się poza zasięg kul ognia jednego z nich. Idź dalej po schodach, na samej górze zauważysz kobietę w bieli. Nie atakuj jej. Po prawej jest wejście prowadzące do bossa. Nie idź tam jeszcze - idź prosto, zejdź schodami po drugiej stronie, po prawej leży przedmiot.
Za przejściem znajdziesz windę - kolejny skrót dla twojej wygody. Możesz więc wrócić na sam dół korzystajć z wind, by wrócić do Snu. Następnie wróc na górę, wejdź do budynku naprzeciw panny młodej, wjedź wyżej i idź przed siebie, by zacząć starcie z Mamką Mergo.
Następnie: Bloodborne - Walka z bossem: Mamka Mergo
Powrót do spisu treści: Bloodborne - Poradnik, Solucja - kompletny opis przejścia