Skip to main content

Bloodborne - Walka z bossem: Rom - Tępy Pająk, Yahar'gul, Niewidzialna wioska

Poradnik do Bloodborne: Jak pokonać Roma i pająki, droga przez Yahar’gul i kobiety z dzwonami.

Po wskoczeniu do jeziora nie możesz się wycofać. Przed sobą, w oddali, zauważysz tylko wielkiego stwora. To właśnie Rom. Na początku nie będzie agresywny. Kiedy zdecydujesz się rozpocząć walkę, uderz go i od razu wycofaj się w miarę daleko, by uniknąć spadających pająków.

Rom i pająki

Tak jest, From Software nie może chyba sobie wyobrazić gry bez tych obrzydliwych stworzeń. Trudno, musimy sobie jakoś poradzić. Walka jest stosunkowo prosta w założeniach, choć niestety mimo irytująca w drugiej i trzeciej fazie.

Miła odmiana kolorystyczna w stosunku do reszty lokacji... Przynajmniej tyle dobrego.

Na początku zawsze musisz wyeliminować mniejsze pająki. Problem w tym, że atak od frontu praktycznie nie zadaje im obrażeń - musisz je obiegać i atakować od boku albo od tyłu, lub sprowokować, by wyszły przed szereg i skoczyły w twoją stronę. Jest to jednak skomplikowane, gdyż jest ich dużo i cały czas są blisko siebie. Na szczęście, nie ma znaczenia ile czasu zajmie ci ich zabijanie.

Po pokonaniu pająków podejdź do bossa. Uderzaj go w tułów. Głowa jest praktycznie odporna na ciosy. Używaj mocnych ataków. W pewnym momencie Rom zacznie znikać, ale nie przerywaj atakowania, gdyż zdążysz jeszcze uderzyć raz lub dwa, zanim zupełnie zniknie. Następnie boss pojawi się w innym miejscu i znów przywoła pająki. Musisz powtarzać wszystko od początku.

W drugiej i trzeciej fazie jest jednak trudniej - Rom zaczyna atakować magią. Gdy się podniesie, to znak, że zaraz spadną na ciebie odłamki lodu. Trudno ich uniknąć. Najlepiej próbować biec przed siebie i nieco w lewo, bez przerwy. Jednocześnie eliminuj pająki. Uważaj też na drugi magiczny atak. Po przewróceniu się na plecy, boss atakuje odłamkami lodu spod tafli - tych jednak łatwiej uniknąć, zawsze uderzają bowiem po okręgu dookoła Roma. W trzeciej fazie, już po pokonaniu pająków, gdy zaczniesz dobijać bossa - uważaj, bo będzie już rzucał się agresywnie, mogąc cię zranić. Będzie też aktywował wybuch magicznej energii.

Po pokonaniu bossa podejdź do kobiety.

Kobiety z dzwonami w wiosce

Po scence trafisz do pewnego kościoła. Nad przejściem zobaczysz wielkiego stwora - to właśnie takie potwory powodują, że czasem w niektórych miejscach widzisz wybuchające, niebiesko-fioletowe kule energii. Przebiegnij szybko przed siebie, tak, by kula cię nie złapała. Później idź przed siebie jedyną ścieżką, po schodach, zabij dwóch wrogów i idź dalej po schodach. Dotrzesz w końcu do latarni w Yahar'gul. Możesz wrócić do Snu, jeżeli chcesz.

Najlepiej wbiec do budynku i szybko zabić dzwoniącą kobietę

Od latarni zejdź po schodach, idź powoli. Po lewej są duże schody prowadzące w dół, a na nich sporo wrogów. Najpierw przejdź w prawo i weź przedmiot - fragment kamienia. Zejdź po schodach, pokonaj przeciwników i weź hełm (niezbyt dobry). W wieży jest winda, ale nie możesz jej jeszcze użyć. Wracaj do dużych schodów. Postaraj się wywabić przeciwników po kolei na górę i tam ich likwidować. Niestety, po chwili mogą się odrodzić. Dlatego, kiedy zabijesz tych z górnej części schodów, po prostu szybko biegnij do budynku na dole. Omijaj wrogów i podbiegnij do kobiety z dzwonem - zabij ją. Dzięki temu wrogowie w okolicy przestaną się odradzać.

Następnie na spokojnie likwiduj pozostałych przeciwników. Chroń się przed strzałami za kolumnami. Zbierz przedmioty, w tym klejnot z celi, i idź dalej. Zejdź po schodkach, przejdziesz do kolejnego budynku przez dziurę w ścianie. Pokonaj wieśniaka, na końcu korytarza uważaj na osiłka. Przejdź w prawo do końca, by zebrać runę. Otwórz drzwi by przedostać się do drugiej części pomieszczenia. Podbiegnij szybko do kobiety z dzwonem, zabij ją oraz znajdującego się obok strzelca na wózku. Później na spokojnie dobij resztę wrogów i otwórz drzwi obok dziury, którą wszedłeś.

Wyjdź drugim wyjściem i zejdź po schodach. Idź w prawo. Musisz pokonać wieśniaczki - jedna rzuca koktajlami mołotowa, więc uważaj. Później idź dalej w prawo, po schodach. Przejdź pod wielkim stworem i dalej wejdź do budynku. Czeka cię tu ciężka walka z dwoma osiłkami - przyczyną trudności jest ciasne pomieszczenie. Ewentualnie, możesz po prostu szybko otworzyć skrzynię i uciec z powrotem (do klatki pośrodku wejdziesz z innego miejsca). W każdym razie, w skrzyni jest Malutki Tonitrus - interesująca broń zastępująca strzelbę. Strzela wiązkami błyskawicy, zużywa sześć nabojów.

Druga latarnia

Wróć aż do wyjścia z budynku, w którym zabiłeś drugą kobietę z dzwonem. Uważaj, bo wieśniaczki na placyku prawdopodobnie się odrodziły. Tym razem idź po schodach w górę. Dalej czeka jeszcze więcej wieśniaczek - walka z nimi jest naprawdę wymagająca. Jest ich po prostu zbyt wiele, a jedna rzuca koktajlami mołotowa.

Tutaj ponownie bieg to najlepsza taktyka - na tym etapie zdobywasz już tyle tętnień, że nie warto walczyć ze wszystkimi przeciwnikami, jeżeli wiąże się z tym duże ryzyko

Najlepiej, jeżeli po prostu przebiegniesz prosto i nieco w lewo, w stronę mostu. Wyminiesz wiedźmy, ale większym zagrożeniem będzie wielki stwór z przodu - będzie strzelał do ciebie laserem. Na początku widoczne jest miejsce, w które promień uderzy - staraj się więc biec tak, by uniknąć strzału. Wbiegniesz do kaplicy, gdzie czeka kolejna latarnia.

Uwaga: Wcześniej możesz jeszcze zdobyć klucz do opcjonalnej lokacji - Górnego Rewiru Katedralnego. Żeby go znaleźć, zanim wykonasz sprint do latarni w Kaplicy, znajdź szybko przerwę w barierce przy wiedźmach. Spadając na dół, przedostaniesz się do klatki w pomieszczeniu, w którym wcześniej znalazłeś Malutki Tonitrus. Z ciała zbierzesz klucz. Możesz go użyć w drzwiach na ostatnim piętrze Kuźni Kościoła Uzdrowienia.

Następnie: Bloodborne - Kaplica w Yahar'gul, droga do bossa

Powrót do spisu treści: Bloodborne - Poradnik, Solucja - kompletny opis przejścia

Zobacz także