Bloodborne - Wszystko na temat cechy Wgląd
Poradnik do Bloodborne: Do czego służy atrybut Wglądu, i jak go zdobyć.
Wgląd to nowa statystyka w Bloodborne, nieznana do tej pory z poprzednich gier serii Souls. Pełni też rolę waluty, a nawet otwiera przed nami kolejne aspekty rozgrywki i wpływa na poziom trudności. Poniżej wyjaśniamy konkretnie zastosowanie Wglądu, a także tłumaczymy jak go zdobyć.
Do czego służy Wgląd
Punktów Wglądu używać można do:
- Rozpoczęcia procesu rozwijania postaci (musisz mieć jeden punkt Wglądu, by dostrzec Lalkę).
- Zakupywania wybranych przedmiotów (w tym zestawów ubioru po pokonaniu konkretnych wrogów) w dodatkowej fontannie w Śnie Tropiciela. By móc z niej korzystać, musisz mieć co najmniej 10 punktów Wglądu.
- Przeprowadzania inwazji na światy innych graczy. Musisz mieć 30 punktów Wglądu, by kogoś zaatakować.
- Przywoływania innych graczy na pomoc za pomocą Dzwonu Przywołania. Każde zabicie w dzwon zużywa jeden punkt Wglądu.
Warto zaznaczyć, że Wglądu nie tracisz przy śmierci. Niektórzy przeciwnicy mogą ukraść jeden punkt, ale jest to rzadkie zjawisko.
Jak zdobywać Wgląd
Istnieje kilka sposobów na zdobywanie punktów Wglądu. Poniżej wymieniamy te znane w chwili obecnej (jak to bywa w grach From Software, niewykluczone, że poznamy jeszcze kolejne sposoby).
- Jeden punkt zdobywamy za pierwsze spotkanie z każdym bossem
- Dwa punkty zdobywa się za pokonanie bossa
- Jeden punkt Wglądu gwarantuje użycie przedmiotu Wiedza Szaleńca
- Jeden punkt można zdobyć, jeżeli pomoże się komuś pokonać bossa w kooperacji
- Punkt Wglądu można zdobyć pokonując napastnika przeprowadzającego inwazję na nasz świat
- Punkty zdobywa się też czasem za interakcję z postaciami niezależnymi i docieranie do konkretnych miejsc, co związane jest ściśle z fabułą
Wypada podkreślić, że przedmiot Wiedza Szaleńca jest dostępny do zakupu w Śnie Tropiciela, w fontannie z podstawowym wyposażeniem - nabojami, fiolkami itp. Można więc po prostu wydać Tętnienia krwi, by zyskać Wgląd.
W trakcie gry poznajemy też dodatkowe informacje na temat Wglądu. Oficjalny opis statystyki mówi, że im więcej punktów tego atrybutu posiadamy, tym bardziej zwiększamy poziom „nieludzkiej wiedzy” i bardziej rozumiemy koszmarne miasto Yharnam. Dlatego też świat zmienia się w pewien sposób w miarę jak zwiększamy liczbę punktów Wglądu.
Zmiany zależne od posiadanego Wglądu
- Po zdobyciu 15 punktów Wglądu zauważysz, że niektórzy wrogowie stają się trudniejsi do pokonania. Niektórzy zyskują dodatkowe ataki. W paru miejscach pojawiają się niewidzialni wcześniej wrogowie. Bądź więc uważny. Podobne zmiany zachodzą także później.
- Każdy posiadany punkt Wglądu zmniejsza statystykę Bestialstwa. To najbardziej tajemnicza statystyka w grze, nikt jeszcze nie wie tak naprawdę na co ma wpływ. Najprawdopodobniej w stanie bestii otrzymujemy bonus do zadawanych obrażeń, stan ten trudno jednak osiągnąć.
- Po zdobyciu 40 punktów Wglądu uważaj, żeby się nie przestraszyć. W dzielnicy katedralnej zobaczysz ogromnego stwora przypominającego skrzyżowanie muchy z pająkiem. Możesz przejść obok, nic ci nie zrobi.
Niemal pewne jest, że Wgląd ma jeszcze wpływ na inne elementy rozgrywki. Minie jednak trochę czasu, zanim poznamy i wyjaśnimy je wszystkie. Zaktualizujemy tę stronę, gdy tylko dowiemy się czegoś więcej na temat Wglądu. Zachęcamy też do dzielenia się przemyśleniami i własnymi odkryciami związanymi z tym atrybutem.
W przyszłości dodamy także informacje dotyczące opisywanego wyżej Bestialstwa. W chwili obecnej wiemy jednak zbyt mało na temat tej statystyki. Radzimy zupełnie ją ignorować w trakcie pierwszego podejścia do gry.
Następnie: Bloodborne - Klinika Iosefki, Centralne Yharnam
Powrót do spisu treści: Bloodborne - Poradnik, Solucja - kompletny opis przejścia