Skip to main content

Błyskawiczne ładowanie gier wkrótce na PC - Microsoft DirectStorage dostępne dla deweloperów

Jedną z pierwszych kompatybilnych gier jest Forspoken.

Microsoft udostępnił deweloperom gier PC narzędzia programistyczne do implementacji funkcji DirectStorage. Znane z konsol Xbox Series X/S rozwiązanie znacznie skraca czasy ładowania gier i ogranicza doczytywanie danych, skutkujące niepożądanym „wyskakiwaniem” obiektów na ekranie.

Mechanika optymalizuje komunikację procesora karty graficznej z naszą pamięcią masową. Dzięki temu, GPU może błyskawicznie pobierać niezbędne zasoby gry bezpośrednio z dysku, bez konieczności wykonywania po drodze dodatkowych kroków.

Niezbędne zasoby dla twórców są już dostępne do pobrania w dedykowanym repozytorium GitHub. Na 22 marca zaplanowano prelekcję programistów ze studia Luminous Productions na temat implementacji DirectStorage w nadchodzącym Forspoken.

Na przykładzie Forspoken będziemy mogli zobaczyć, jak DirectStorage wypada w porównaniu z szybkim ładowaniem na PlayStation 5

Microsoft zamieścił również krótką instrukcję dla graczy, jak przygotować swój komputer na wykorzystanie możliwości bibliotek. Potrzebny jest system operacyjny Windows 10 lub 11 - starsze wersje nie są obsługiwane.

Według firmy z Redmont, korzyści z wprowadzenia nowej funkcji odczują posiadacze każdego rodzaju pamięci masowej, ale dla najlepszych efektów zalecane jest rozbudowanie sprzętu o dysk SSD typu NMVe, o ile jeszcze takowego nie posiadamy.

Zobacz także