Błyskawiczne ładowanie na PC na przykładzie Forspoken - DirectStorage w akcji
Oraz FSR od AMD.
DirectStorage to przygotowane przez Microsoft rozwiązanie, które skraca ładowanie produkcji na PC do poziomu znanego z Xbox Series X/S. Przykład wykorzystania funkcji pokazali autorzy Forspoken ze studia Luminous Productions.
Deweloperzy przeprowadzili prezentację podczas tegorocznej edycji Game Developers Conference, a więc konferencji dla twórców gier. Okazuje się, że dzięki zastosowaniu wspomnianego rozwiązania, pozycja faktycznie wczytuje się szybciej.
Opublikowane przez autorów wideo dowodzi, że na dysku SSD typu NVMe - wymaganym do korzystania z DirectStorage - gra ładuje się nie dłużej niż dwie sekundy. Natomiast na standardowym SSD tytuł jest gotowy do zabawy po nawet 3,7 sekundach.
Różnice nie są aż tak znaczące, ale twórcy dostrzegają potencjał na poprawienie wyników w przyszłości. Zaznaczają jednak, że większość produkcji na PC nie zrobi takiego użytku z techniki Microsoftu, jak Forspoken - większość wczytuje się w ponad 10 sekund.
Oba rodzaje dysków SSD mają jednak bardzo dużą przewagę nad klasycznymi HDD, na których tytuł studia Luminous Productions ładuje się w około 20 sekund.
Natomiast wspomniane wideo prezentuje również wykorzystanie FidelityFX Super Resolution, czyli opracowanej przez AMD techniki poprawiającej działanie gier, a także innych rozwiązań graficznych. Samo Forspoken ukaże się 11 października na PC i PS5.