Bohater w Thief 4 będzie mniej „gotycki”
AKTUALIZACJA: „W porównaniu do wcześniejszych projektów postaci w Thief 4, ale nie w stosunku do poprzednich gier”.
Aktualizacja: Nicolas Cantin postanowił wyjaśnić swoje wczorajsze słowa dotyczące tego, że bohater Thief będzie mniej „gotycki”.
- Wyraziłem się nie do końca jasno, za co przepraszam. Chodziło mi o to, że będzie mniej „gotycki” w porównaniu do wcześniejszych projektów postaci, jakie stworzyliśmy do Thief 4, nie w stosunku do poprzednich gier - tłumaczy reżyser we wpisie na blogu. - Nie jest więc prawdą, że bohater w nowym Thief ulegnie drastycznym zmianom. Jestem wielkim fanem poprzednich gier z serii i jednym z ważnych aspektów podczas projektowania postaci było zachowanie dotychczasowych kluczowych cech Garretta - dodaje.
- Tak jak mówiłem, na wewnętrznych spotkaniach przedstawione były naprawdę mroczne wizje postaci, bardziej mroczne niż kiedykolwiek wcześniej. Ale uznaliśmy, że to zła droga - kończy wyjaśnienia Cantin.
Niejako przy okazji, Cantin zapewnił fanów, że Garrett „to nie maszyna do zabijania” i całą grę da się przejść nie zabijając nawet jednego przeciwnika. Dodatkowo, w przeciwieństwie na przykład do Assassin's Creed, będzie można wybrać poziom trudności.
Oryginalna wiadomość: Eidos Montreal, studio odpowiedzialne za najnowszą odsłonę serii Thief, zmieniło podejście do głównego bohatera. Garrett będzie mniej „gotycki”, by lepiej wpasować się w gusta współczesnych odbiorców.
- Na samym początku, w fazie projektowania, mieliśmy wolną rękę przy tworzeniu postaci głównego bohatera - mówi reżyser produkcji, Nicolas Cantin w rozmowie z serwisem GameInformer. - Chcieliśmy zachować podstawowe cechy Garretta. Nie planowaliśmy wielu zmian, bo wszystko dobrze się komponowało - dodaje.
Jednak, jak dodaje inny pracownik kanadyjskiego studia, odpowiedzialny w Thief za narrację, od premiery pierwszej części gry w 1998 roku minęło sporo czasu.
- Chcieliśmy zaprezentować bohatera przygotowanego na dzisiejszym rynek konsolowy, skierowanego do współczesnych odbiorców - mówi Cantin. - Garrett wykonuje teraz dużo więcej efektownych, ofensywnych manewrów i chcieliśmy, by miało to odzwierciedlenie w jego kostiumie.
- Na początku wyglądał dużo bardziej „gotycko” - zrezygnowaliśmy z tych elementów. Usunęliśmy na przykład czarne paznokcie. Chcemy uczynić go bardziej przystępnym - tłumaczy producent.
Ogólnie rzecz biorąc, Cantin porównał współczesnego Garretta do innych klasycznych anty-bohaterów: Jokera w wykonaniu Heatha Ledgera czy The Crow. Uważa, biorąc pod uwagę popularność wymienionych postaci, że odświeżony wizerunek Garreta „idzie w dobrym kierunku”.
Thief (Thief 4) ukaże się w przyszłym roku na PC i konsole nowej generacji.