Bombshell - zapowiedziano izometryczną grę akcji z elementami RPG
Żeńska wersja Duke Nukem.
Jeszcze w lutym tego roku informowaliśmy, że nową odsłoną serii Duke Nukem będzie gra z podtytułem Mass Destruction, łącząca akcję z elementami RPG. Wkrótce później twórcy tej produkcji ze studia Interceptor Entertainment i 3D Realms popadli jednak w konflikt prawny z Gearbox Software, obecnymi właścicielami praw do zasłużonej serii.
Wszystko wskazuje na to, że deweloperzy zdecydowali się zmienić założenia - główną bohaterką będzie teraz kobieta, a tytuł projektu zamieniono na Bombshell.
Gracz wcieli się w Shelly „Bombshell” Harrison - dawniej trudniącą się pracą sapera, taraz najemniczkę do wynajęcia. Kobieta straciła ramię w tajemniczym incydencie, zastąpione mechaniczną protezą. Fabuła rozegra się na powierzchni czterech planet, a zadanie to oczywiście uratowanie prezydenta.
Akcję obserwować będziemy w rzucie izometrycznym, a oprawę graficzną napędzi silnik Unreal Engine. Platformy docelowe to PC i PlayStation 4.
Historia Bombshell - lub Duke Nukem: Mass Destruction - jest niejasna i skomplikowana. Produkcję ujawniono w lutym na stronie internetowej AllOutofGum.com. Wkrótce potem studio Gearbox pozwało twórców za nielegalne korzystanie z elementów serii Duke Nukem.
Projekt na krótko zniknął, ale kilka dni później poinformowano, że firma inwestycyjna SDN Invest przejęła Apogee Software, Ltd., operujące od 1994 roku jako 3D Realms. Do tego pierwszego podmiotu należy także Interceptor Entertainment, twórcy nowej wersji strzelanki Rise of the Triad.
Po raz pierwszy o projekcie usłyszeliśmy jeszcze wcześniej, w grudniu 2013 roku. Twórca Duke Nukem - Scott Miller - miał pracować nad nową grą na PC i PS4, właśnie w studiu Interceptor. Wtedy mówiono o małym zespole produkcyjnym, składającym się z 19 osób, oraz o premierze w 2014 roku.
Jeszcze w marcu tego roku 3D Realms nie poddawało się i dalej twierdziło, że jest właścicielem praw do Duke Nukem. Jednak - jak widać - założenia Mass Destruction zdecydowano się zmienić na całkowicie neutralne, choć twórcy zapewniają, że koncept głównej bohaterki narodził się dużo wcześniej.
„Pozwy sądowe zajmują dużo czasu, a my chcemy być produktywni - nasz kreatywny zespół nie mógł czekać na rozwiązanie sprawy. Ostatecznie uznaliśmy to za możliwość stworzenia własnej marki i tak właśnie narodziło się Bombshell” - napisano na oficjalnej stronie.