Skip to main content

Borderlands 3 - Space-Laser Tag: Rhys, Viper Drive, Skywell 27, Thruster, Katagawa Ball (boss)

Misja poboczna, w której docieramy do wrogiej bazy i niszczymy potężnego robota.

Misja główna w Borderlands 3, która zostanie uruchomiona automatycznie po zakończeniu poprzedniego zadania fabularnego o nazwie The Impending Storm.

Pierwszym celem będzie przeniesienie się do regionu Meridian Metroplex położonego na planecie Promethea. Kiedy znajdziesz się na miejscu zacznij kierować się w stronę znacznika i spotkaj się z Rhysem (1), stojącego przy Launchpad 7.

Skywell-27, winda

Po scence weź od Rhysa Viper Drive, po czym udaj się do sąsiedniej lokacji i skorzystaj z przejścia do nowego miejsca o nazwie Skywell-27.

Szybko zorientujesz się, że w nowej lokacji zmodyfikowano fizykę, dzięki czemu możesz oddawać znacznie dłuższe i wyższe skoki (wynika to z mniejszego przyciągania). W ten sposób możesz między innymi przeskakiwać duże przepaście (2).

Kontynuuj marsz przed siebie, aż dotrzesz na plac (3) z dużą ilością wrogów. Rozpraw się z nimi wszystkimi, po czym skieruj się w stronę przejścia (4) prowadzącego do bazy.

Na miejscu zlokalizuj terminal komputerowy (5) i włóż do niego Viper Drive. Po jego użyciu zacznij kierować się w głąb bazy.

Celem jest dotarcie do windy (6). Wejdź na platformę i spróbuj z niej skorzystać. Niestety okaże się, że jest zablokowana.

Uwaga - istnieje możliwość, że w tym miejscu wystąpi błąd, przez które nie zostanie wyświetlony kolejny cel misji. Jeśli do tego dojdzie, to obecnie jedynym rozwiązaniem jest rozpoczęcie tego fragmentu zadania w trybie sieciowym z innymi graczami.

Omiń windę i wejdź na górę po schodach. Skieruj się do korytarza i skręć w prawo, gdzie podskocz do szybu (7).

Silnik rakietowy (Thruster), szyb i kule (Spheres)

Przejdź w ten sposób do dalszej części bazy, przy okazji rozprawiając się z przeciwnikami atakującymi bohatera.

W pewnej chwili dotrzesz do przepaści. Przeskocz na drugą stronę (8), a potem na schody (9) z lewej. Kontynuuj, aż dojdziesz na powierzchnię.

Ruszaj dalej, aż dojdziesz do ogromnego silnika rakietowego. Przeskocz wtedy w jego pobliże z prawej strony (10), odczekaj chwilę, aż nie będzie ział ogniem i przejdź na czerwone rury (11) z lewej.

Znajdziesz tu zawór (12), z którego skorzystaj. W ten sposób otworzysz przejście do dalszej części bazy, które znajduje się za plecami bohatera.

Oczyść teren z przeciwników i dostań się na platformę z dźwignią. Po jej przestawieniu wskocz do szybu (13).

Po znalezieniu się na dole udaj się do wskazanego komputera, gdzie użyj Viper Drive. Następnie skieruj się do pierwszej kuli (14) i zbadaj ją. Okaże się, że nie nadaje się do wykorzystania przez Rhysa.

Podobnie będzie z drugą, która okaże się za duża. Idealna będzie natomiast trzecia. Po wejściu z nią w interakcję poczekaj chwilę, a potem włóż we wskazane miejsce Viper Drive. Po chwili pojawi się Rhys-Ball (15), za którym zacznij podążać.

Użycie lasera i walka z bossem - Katagawa Ball

Kolejny fragment etapu zakłada podążanie za stworzoną przez Rhysa latającą kulą i eliminowanie dużych grup wrogów.

Uważaj, bo oprócz szeregowych rywali, znajdą się wśród nich również silniejsi pokroju Arbalesta (16). W trakcie walki z nim pozostawaj w ciągłym ruchu, zwłaszcza, gdy będzie prowadził obszarowy ostrzał rakietowy. Dobrze jest go przy tym atakować bronią elektryczną i kwasową.

Przedzieraj się w ten sposób przez kolejne pomieszczenia, aż dotrzesz do serwerowni, gdzie ostrzelaj beczki (17). Po wysadzeniu serwerów skorzystaj z komputera, przejdź z Rhys-Ballem do kolejnej lokacji i użyj windy.

Trafisz na plac z dużą ilością wrogów. Zacznij z nimi walkę, jednocześnie kierując się w stronę Rhys-Balla przebywającego na podwyższeniu. Po zapewnieniu mu ochrony skorzystaj z komputera (18), który doprowadzi do aktywowania lasera.

W tym momencie na mapie pojawi się boss - Katagawa Ball (19). Jest to ogromna, najeżona potężnymi broniami kula o trzech paskach życia. Przeciwnik dysponuje całym wachlarzem ataków - od laserowych, poprzez elektryczne, kończąc na ogniowych i rakietowych o dużym obszarze rażenia.

Pozostawanie w otwartym terenie równa się niemal samobójstwu. Zamiast tego najlepiej jest znaleźć jeden z bezpiecznych punktów (20), które znajdują się w zaułkach planszy. Po ukryciu się między rurami będziesz chroniony przed większością wrogich ataków.

Wystarczy teraz odczekać, aż rywal się wystrzela i na chwilę zakończy szturm. Wychyl się wtedy i ostrzeliwuj centralny punkt kuli (21). Następnie ukrywaj się i ponawiaj ataki, aż do rozprawienia się z wrogiem. Warto przy tym korzystać ze zdolności specjalnych, umożliwiających często ograniczenie zużycia pocisków.

Jeśli cierpiałbyś na brak amunicji, to wyczekuj na dogodny moment, aby opuścić kryjówkę, przeszukaj okoliczne skrzynie i wracaj do kryjówki.

Uwaga - oczywiście opisana powyżej taktyka jest tylko jedną z wielu. Można bowiem pozostawać na arenie i na bieżąco ukrywać się przed atakami przeciwnika za różnymi przeszkodami. Przykładowo w górnej części areny znajdują się dwa duże stalowe obiekty. Możesz ukrywać się za jednym, ostrzeliwać przeciwnika, a kiedy ten ruszy w kierunku bohatera, szybko przemieszczać się za drugi.

Po zakończeniu walki podnieś z ziemi fragment klucza (Vault Key - 22) i skorzystaj z pobliskiej stacji, żeby wrócić na statek Sanctuary, gdzie przekaż go Tannis, po czym porozmawiaj z Lilith.

Następnie: Borderlands 3 - Atlas, At Last: Nullhoundy, działa, Katagawa Jr (boss)

Spis treści: Borderlands 3 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Borderlands 3 - The Impending Storm: Athenas, Maya, Ava, krypty, Captain Traunt (boss)

Zobacz także