Skip to main content

Borderlands 3 - tryb Mayhem, lista Mayhem Mods

Mayhem Mode i jego wpływ na rozgrywkę.

Mayhem Mode to nowy tryb rozgrywki, który odblokujemy dopiero po ukończeniu wątku głównego Borderlands 3. W porównaniu do True Vault Hunter Mode, tryb Mayhem nie wymaga rozpoczynania gry od początku. Aktywujemy go w ramach aktualnego zapisu gry.

W tym trybie świat gry jest znacznie bardziej wymagający. Zarówno bohater, jak i wrogowie otrzymują premie, w tym więcej życia czy premia do szybkostrzelności.

Poziomy przeciwników, których napotkamy na drodze, wzrastają i są zbliżone do aktualnego poziomu bohatera. Z drugiej strony otrzymujemy zwiększone szanse na rzadki łup, a także premię do zdobywanego doświadczenia, gotówki i Eridium.

W ramach Mayhem Mode mamy trzy dostępne poziomy:

  • Mayhem I
  • Mayhem II
  • Mayhem III

Aktywacja Mayhem Mode

Po obejrzeniu napisów końcowych w grze zyskujemy możliwość wejścia do finałowej krypty (Vault). Tam również odnajdziemy Vault Relic. Po powrocie na Sanctuary III zobaczymy nowy terminal. Znajduje się na górnym pokładzie, blisko drzwi do kabiny pilota.

Terminal Mayhem Mode

Terminal zawiera trzy miejsca sloty na Vault Relic, który odpowiada poziomowi trudności w Mayhem Mode. Pierwsze miejsce po prawej odpowiada Mayhem I, slot po prawej to Mayhem II, a centralne miejsce odpowiada za Mayhem III.

Poziom trudności Mayhem Mode dobieramy według własnych wytycznych. Do zaznajomienia się z trybem warto wybrać pierwszy poziom. Gdy Mayhem Mode jest aktywny, na głównym ekranie gry zobaczymy małą, czerwoną czaszkę obok informacji o aktualnym poziomie postaci.

Po aktywowaniu Mayhem Mode sprawdzimy współczynniki, które wpływają na kształt rozgrywki. Otwieramy widok mapy i najeżdżamy kursorem na białą strzałkę na mapie, która symbolizuje bohatera. Nad strzałką pokaże się okienko zawierające informację o zmianach w rozgrywce i aktualnie wybranym poziomie Mayhem Mode.

Zobaczymy bonus do pancerza, zdrowia i tarczy naszej postaci, a także premię do zdobywanego doświadczenia, gotówki, Edirium. W okienku widnieje także informacja o szansie na zdobycie rzadkich łupów. Oprócz tego widzimy bonusy, które otrzymali przeciwnicy.


Stałe bonusy w Mayhem Mode

Bez względu na wybrany poziom Mayhem, każdy z nich premiuje bohatera w następujących sferach:

  • Loot Quality - jakość łupów
  • XP - doświadczenie
  • Eridium / Cash - liczba zdobywanego Eridium i zdobywanej gotówki
  • Enemy Health - wielkość zdrowia przeciwników
  • Enemy Shield and Armor - statystyki tarczy i pancerza wrogów

Wraz z kolejnym poziomem Mayhem wszystkie współczynniki wzrastają. Poniżej prezentujemy statystyki każdego z trzech dostępnych poziomów:

Mayhem I

  • Loot Quality - wzrost jakości łupów o 100%
  • XP- wzrost zdobywanego doświadczenia o 10%
  • Eridium / Cash - premia do zdobywanego Eridium lub gotówki o 30%
  • Enemy Health - wzrost zdrowia przeciwników o 15%
  • Enemy Shields and Armor - premia do tarcz i pancerza wrogów o 25%

Mayhem II

  • Loot Quality - wzrost jakości łupów o 300%
  • XP - wzrost zdobywanego doświadczenia o 30%
  • Eridium / Cash - premia do zdobywanego Eridium lub gotówki o 60%
  • Enemy Health - wzrost zdrowia przeciwników o 75%
  • Enemy Shields and Armor - premia do tarcz i pancerza wrogów o 100%

Mayhem III

  • Loot Quality - wzrost jakości łupów o 500%
  • XP - wzrost zdobywanego doświadczenia o 50%
  • Eridium / Cash - premia do zdobywanego Eridium lub gotówki o 100%
  • Enemy Health - wzrost zdrowia przeciwników o 150%
  • Enemy Shields and Armor - premia do tarcz i pancerza wrogów o 200%

Lista Mayhem Mods

Poniżej prezentujemy listę Mayhem Mods, które można przyporządkować do bohatera lub jego przeciwników. Mayhem zwykle posiada trzy poziomy - z coraz wyższym poziomem wzrasta szansa na zadziałanie danego efektu.

Mayhem Mod:Efekt:Szansa na aktywację:
BulletproofPrzeciwnicy otrzymują mniej obrażeń od zwykłych pocisków i ataków.Mayhem I - 15%
Mayhem II - 30%
Mayhem III - 50%
Insulated Przeciwnicy otrzymują mniej obrażeń od ognia.Mayhem I - 15%
Mayhem II - 30%
Mayhem III - 50%
IcehardPrzeciwnicy otrzymują mniej obrażeń typy Cryo. Mayhem I - 15%
Mayhem II - 30%
Mayhem III - 50%
Grounded Przeciwnicy otrzymują mniej obrażeń od porażeń.Mayhem I - 15%
Mayhem II - 30%
Mayhem III - 50%
NuclearPrzeciwnicy otrzymują mniej obrażeń od radiacji (Radiation damage).Mayhem I - 15%
Mayhem II - 30%
Mayhem III - 50%
Cowabunga!Przeciwnicy otrzymują mniej obrażeń typu Corrosive.Mayhem I - 15%
Mayhem II - 30%
Mayhem III - 50%
SavageWrogowie zadają więcej obrażeń bronią.Mayhem I - 10%
Mayhem II - 25%
Mayhem III - 40%
SwiftWrogowie zyskują bonus do szybkostrzelności broni.Mayhem I - 7%
Mayhem II - 14%
Mayhem III - 20%
FortifiedWrogowie posiadają bonus do zdrowia.Mayhem I - 15%
Mayhem II - 30%
Mayhem III - 45%
Double WhammyWrogowie strzelają dodatkowymi pociskami.Mayhem I and II - 1
Mayhem III - 2
PrecisionWrogowie zyskują bonus do celności.Mayhem I - 20%
Mayhem II - 30%
Mayhem - 50%
ExplosiveWybuchy powodowane przez wrogów mają większy zasięg.N/A
OverwhelmingOdnowienie tarczy i gracza jest słabsze, ale szybkość poruszania się, szybkostrzelność i szybkość przeładowania są zwiększone.Mayhem I - spadek o 30% / wzrost o 8%
Mayhem II - spadek o 50% / wzrost o 12%
Mayhem III - spadek o 70% / wzrost o 16%
ExposedGracz przyjmuje więcej obrażeń od żywiołów, ale zadaje więcej obrażeń zwykłymi pociskami (Normal bullets).Mayhem I - wzrost obrażeń od żywiołów o 15% / wzrost obrażeń zwykłymi pociskami o 15%
Mayhem II - wzrost obrażeń od żywiołów o 30% / wzrost obrażeń zwykłymi pociskami o 30%
Mayhem III - wzrost obrażeń od żywiołów o 45% / wzrost obrażeń zwykłymi pociskami o 45%
SkillfulGracz zadaje słabsze obrażenia bronią, ale obrażenia Action Skill i stopień odnowienia zdolności wzrasta.Mayhem I - spadek o 20% / wzrost o 25%
Mayhem II - spadek o 35% / wzrost o 35%
Mayhem III - spadek o 50% / wzrost o 45%
UtilitarianGracz słabiej celuje i operuje bronią, ale zyskuje premię do tarczy oraz zadawanych obrażeń granatami, wręcz, wślizgu i uderzenia w ziemię.Mayhem I - spadek o 12% / wzrost o 30%
Mayhem II - spadek o 24% / wzrost o 40%
Mayhem III - spadek o 36% / wzrost o 50%
Hit and Run Gracz zadaje mniej obrażeń karabinami snajperskimi i automatycznymi. Zadawane obrażenia pistoletami, pistoletami maszynowymi i strzelbami są większe.Mayhem I - spadek o 20% / wzrost o 20%
Mayhem II - spadek o 35% / wzrost o 35%
Mayhem III - spadek o 50% / wzrost o 50%
Aim for the HeadGracz zadaje mniej obrażeń pistoletami, pistoletami maszynowi i strzelbami. Zadawane obrażenia karabinami snajperskimi i automatycznymi są większe.Mayhem I - spadek o 20% / wzrost o 20%
Mayhem II - spadek o 35% / wzrost o 35%
Mayhem III - spadek o 50% / wzrost o 50%
You're a WizardGracz zadaje mniej obrażeń normalnymi pociskami. Zadawane obrażenia od żywiołów są większe.Mayhem I - spadek o 30% / wzrost o 30%
Mayhem II - spadek o 35% / wzrost o 35%
Mayhem III - spadek o 70% / wzrost o 70%
Sun's Out, Guns OutGracz zadaje mniej obrażeń Action Skills i granatami. Zadawane obrażenia zadawane bronią są większe.Mayhem I - spadek o 16% / wzrost o 15%
Mayhem II - spadek o 33% / wzrost o 25%
Mayhem III - spadek o 50% / wzrost o 35%
DefendariusWrogowie mają szansę na odbicie pocisków.Mayhem II - 5%
Mayhem III - 10%
Eridium MasksWrogowie przyjmują mniej obrażeń krytycznych.Mayhem III - 30%

Następnie: Borderlands 3 - Amara: drzewka umiejętności i zdolności

Spis treści: Borderlands 3 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Borderlands 3 - tryb True Vault Hunter, jak włączyć

Zobacz także