Skip to main content

Borderlands 3 - Zane: drzewka umiejętności i zdolności

Zane Flynt i jego umiejętności.

Zane Flynt to kolejny bohater, którym pokierujemy w Borderlands 3. Podobnie jak pozostałe postacie, Zane posiada trzy drzewka umiejętności. W walce wykorzystamy także jego Action Skills.

W zależności od wyboru, bohater skorzysta z pomocy drona, cyfrowej kopii samego siebie lub uruchomi specjalną barierę. Dostępne rozszerzenia poszerzają możliwości Action Skills. W ten sposób dron zniszczy tarcze przeciwników, a Digi-Clone po dezaktywacji zada dodatkowe obrażenia wrogom w pobliżu.


Zane - drzewka umiejętności

W trakcie gry bohater może aktywować dwa z trzech do wyboru Action Skills. Do każdego Action Skill przyporządkujemy maksymalnie dwa rozszerzenia (ang. Augments), co daje w efekcie maksymalnie cztery aktywne rozszerzenia.

Zdolności pasywne poszerzają możliwości bohatera, a Augments wpływają na zachowanie Action Skill. Odblokujemy je po rozdysponowaniu punktów umiejętności (Skill Points). Niektóre zdolności to tak zwane Kill Skills, które premiują bohatera dopiero po wyeliminowaniu przeciwnika.


Double Agent - umiejętność początkowa Digi-Clone

Tworzy Kopię bohatera, która stoi w miejscu.

  • Zane'a wspiera w walce cyfrowa kopia, z którą może zamienić się miejscami.
    • Czas trwania: 15 sekund
    • Czas odnowienia: 28 sekund

Jeżeli przeglądasz tę stronę na urządzeniu mobilnym, przesuń w lewo tabelę, aby zobaczyć jej pełną zawartość.

Doubled Agent - 1. poziom drzewka umiejętności

SkillTyp umiejętnościEfekt
SychronicityPasywnaPo aktywacji Action Skill, Zane zadaje większe obrażenia bronią.
1. Ranga: +4% do obrażeń zadawanych bronią na aktywny Action Skill
2. Ranga: +8% do obrażeń zadawanych bronią na aktywny Action Skill
3. Ranga: +12% do obrażeń zadawanych bronią na aktywny Action Skill
4. Ranga: +16% do obrażeń zadawanych bronią na aktywny Action Skill
5. Ranga: +20% do obrażeń zadawanych bronią na aktywny Action Skill
PraemunitusPasywnaZane i Digi-Clone mają większy magazynek.
1. Ranga: +8,3% do wielkości magazynku
2. Ranga: +16,7% do wielkości magazynku
3. Ranga: +25% do wielkości magazynku
Borrowed TimePasywnaZwiększa czas działania na każdy aktywny Action Skill.
1. Ranga: +3% do czasu trwania na aktywny Action Skill
2. Ranga: +6% do czasu trwania na aktywny Action Skill
3. Ranga: +9% do czasu trwania na aktywny Action Skill
4. Ranga: +12% do czasu trwania na aktywny Action Skill
5. Ranga: +15% do czasu trwania na aktywny Action Skill

Doubled Agent - 2. poziom drzewka umiejętności

SkillTyp umiejętnościEfekt
Binary SystemAction Skill AugmentGdy Zane zamienia się miejscem z Kopią, wokół bohatera i Digi-Clone'a pojawia się Cryo Nova.
Obrażenia od Novej: 46
DonnybrookPasywnaKill Skill. Po zabiciu przeciwnika Zane i jego Kopia zyskują premię do obrażeń zadawanych bronią oraz bonus do regeneracji zdrowia na kilka sekund.
Czas trwania: 8 sekund
1. Ranga: +3% do obrażeń zadawanych bronią, 0,5% do brakującego zdrowia na sekundę
2. Ranga: +6% do obrażeń zadawanych bronią, 1% do brakującego zdrowia na sekundę
3. Ranga: +9% do obrażeń zadawanych bronią, 1,5% do brakującego zdrowia na sekundę
4. Ranga: +12% do obrażeń zadawanych bronią, 2% do brakującego zdrowia na sekundę
5. Ranga: +15% do obrażeń zadawanych bronią, 2,5% do brakującego zdrowia na sekundę
Fractal FragsPasywnaPo aktywacji Digi-Clone rzuca kopię granatu Zane'a. Jeżeli Klon zginie, może pozostawić po sobie granat. Jeżeli wróg zginie, może pozostawić po sobie granat, jeśli Digi-Clone jest aktywny.
Szansa na granat: +30%
Duct Tape ModPasywnaPierwszy strzał z broni Zane'a może spowodować odpalenie granatu.
Czas odnawiania: 8 sekund
1. Ranga: do 4% szans na granat
2. Ranga: do 8% szans na granat
3. Ranga: do 12% szans na granat
4. Ranga: do 16% szans na granat
5. Ranga: do 20% szans na granat

Doubled Agent - 3. poziom drzewka umiejętności

SkillTyp umiejętnościEfekt
SchadenfreudeAction Skill AugmentGdy Kopia przyjmuje obrażenia, tarcza Zane'a odnawia się o wartość, która odpowiada części tych obrażeń.
Odnowienie tarczy: +100 od wielkości obrażeń, które przyjął Digi-Clone
Quick BreatherPasywnaZamiana miejsc z Kopią sprawia, że Zane odnawia natychmiast swoją tarczę.
Which One's Real? Action Skill AugmentWrogowie mierzą częściej do Digi-Clone'a, gdy ten pojawia się lub zmienia miejsce.
Czas trwania: 4 sekundy

Doubled Agent - 4. poziom drzewka umiejętności

SkillTyp umiejętnościEfekt
DoppelbangerAction Skill AugmentGdy Klon znika, zadaje Splash Damage najbliższym przeciwnikom. Im dłużej Digi-Clone jest na polu walki, tym więcej zada obrażeń.
Obrażenia: do 280
Pocket Full of GrenadesPasywnaKill Skill. Po zabiciu przeciwnika Zane zyskuje regenerację granatów na kilka sekund.
1. Ranga: 7% na sekundę do regeneracji granatów
2. Ranga: 13% na sekundę do regeneracji granatów
3. Ranga: 20% na sekundę do regeneracji granatów
Old-UPasywnaJeśli Digi-Clone jest aktywny w trakcie Fight for Your Life, a gracz zdecyduje się zniszczyć Kopię, Zane odzyska pełne zdrowie na Second Wind.
Maksymalna wartość odzyskanego zdrowia: 100% od maksymalnej wartości zdrowia
Supersonic ManPasywnaZane porusza się szybciej, gdy dowolny Action Skill jest aktywny.
1. Ranga: +4 do szybkości poruszania się na aktywne Action Skill
2. Ranga: +8 do szybkości poruszania się na aktywne Action Skill
3. Ranga: +12 do szybkości poruszania się na aktywne Action Skill
Digital DistributionAction Skill AugmentJeśli Zane przyjął obrażenia, gdy Digi-Clone jest aktywny, Kopia przyjmuje część obrażeń.
Współdzielenie obrażeń: +75%

Doubled Agent - 5. poziom drzewka umiejętności

SkillTyp umiejętnościEfekt
Like a GhostPasywnaZane i jego Kopia mają szansę na ominięcie kul. Ten efekt kumuluje się i wzrasta na kilka sekund po użyciu Action Skill.
Czas trwania: 8 sekund
1. Ranga: 2% szansy na zignorowanie kul, +3% dodatkowej szansy na zignorowanie kul
2. Ranga: 4% szansy na zignorowanie kul, +6% dodatkowej szansy na zignorowanie kul
3. Ranga: 6% szansy na zignorowanie kul, +9% dodatkowej szansy na zignorowanie kul
Boom. Enhance.PasywnaPrzyzwanie Kopii kosztem maksymalnie trzech granatów. Za każdy granat Digi-Clone zyskuje bonus do obrażeń zadawanych bronią, maksymalnego zdrowia, Fire Rate, szybkości przeładowania oraz czasu działania.
Obrażenia zadawane bronią: +20% na granat
Maksymalne zdrowie: +81% na granat
Fire Rate: +5% na granat
Szybkość przeładowania: +31% na granat
Czas trwania Kopii: +25% sekund na granat
Trick of The LightPasywnaZane zadaje bonusowe obrażenia od porażeń przeciwnikom, którzy nie celują w niego.
1. Ranga: +6% od zadanych obrażeń
2. Ranga: +12% od zadanych obrażeń
3. Ranga: +18% od zadanych obrażeń

Doubled Agent - 6. poziom drzewka umiejętności

SkillTyp umiejętnościEfekt
Double BarrelPasywnaDigi-Clone posiada aktualną broń Zane'a. Zmiana broni powoduje zwiększenie obrażeń zadawanych bronią.
Kopia przedmiotu: +100%
Obrażenia zadawane bronią: +20%

Hitman - umiejętność początkowa SNTNL

Na polu bitwy pojawia się dron bojowy SNTNL.

  • Bohatera w boju wspiera latający bron bojowy SNTNL, który atakuje wrogów ogniem z karabinu maszynowego.
    • Czas trwania: 24 sekund
    • Czas odnowienia: 60 sekund
    • Obrażenia z karabinu maszynowego: 4

Hitman - 1. poziom drzewka umiejętności

SkillTyp umiejętnościEfekt
Violent SpeedPasywnaKill Skill. Po zabiciu wroga wzrasta prędkość poruszania się bohatera na kilka sekund.
Czas trwania: 8 sekund
1. Ranga: +4% do szybkości poruszania się
2. Ranga: +8% do szybkości poruszania się
3. Ranga: +12 do szybkości poruszania się
4. Ranga: +16% do szybkości poruszania się
5. Ranga: +20 do szybkości poruszania się
Cold BorePasywnaZwiększa szybkość zmiany broni, a kolejny strzał po zamianie broni zadaje dodatkowe Cryo Damage.
1. Ranga: +13% do szybkości zmiany broni, +6% bonusowego Cryo Damage
2. Ranga +23% do szybkości zmiany broni, +12% bonusowego Cryo Damage
3. Ranga: +31% do szybkości zmiany broni, +18% bonusowego Cryo Damage
4. Ranga: +38% do szybkości zmiany broni, +24% bonusowego Cryo Damage
5. Ranga: +43% do szybkości zmiany broni, +30% bonusowego Cryo Damage
Violent MomentumPasywnaObrażenia zadawane bronią wzrastają, gdy Zane jest w ruchu. Im szybciej porusza się bohater, tym większy bonus.
1. Ranga: +4% do obrażeń zadawanych bronią w trakcie marszu
2. Ranga: +8% do obrażeń zadawanych bronią w trakcie marszu
3. Ranga: +12% do obrażeń zadawanych bronią w trakcie marszu
4. Ranga: +16% do obrażeń zadawanych bronią w trakcie marszu
5. Ranga: +20% do obrażeń zadawanych bronią w trakcie marszu

Hitman - 2. poziom drzewka umiejętności

SkillTyp umiejętnościEfekt
Winter's DroneAction Skill AugmentDron SNTNL posiada główną broń, która zadaje Cryo Damage.
Zamiana obrażeń od broni w Cryo Damage: -20%
Cool HandPasywnaKill Skill. Zabicie przeciwnika zwiększa szybkość przeładowania broni na kilka sekund.
Czas trwania: 8 sekund
1. Ranga: +2,9% do szybkości przeładowania, +4% do prędkości przeładowania po zabiciu przeciwnika
2. Ranga: +5,7% do szybkości przeładowania, +7% do prędkości przeładowania po zabiciu przeciwnika
3. Ranga: +8,3% do szybkości przeładowania, +11% do prędkości przeładowania po zabiciu przeciwnika
4. Ranga: +10,7% do szybkości przeładowania, +14% do prędkości przeładowania po zabiciu przeciwnika
5. Ranga: +13% do szybkości przeładowania, +17% do prędkości przeładowania po zabiciu przeciwnika
Drone DeliveryPasywnaDron SNTNL wyrzuca dodatkowy granat, odpowiadający pociskowi, który używa aktualnie bohater.
Czas odnowienia: 15 sekund
SalvationPasywnaKill Skill. Bronie bohatera zyskują Life Steal po kilku sekundach.
Czas trwania: 8 sekund
1. Ranga: 2% od zadawanych obrażeń do Life Steal
2. Ranga: 4% od zadawanych obrażeń do Life Steal
3. Ranga: 6% od zadawanych obrażeń do Life Steal
4. Ranga: 8% od zadawanych obrażeń do Life Steal
5. Ranga: 10% od zadawanych obrażeń do Life Steal

Hitman - 3. poziom drzewka umiejętności

SkillTyp umiejętnościEfekt
Bad DoseAction Skill AugmentDron SNTNL od czasu do czasu strzela promieniem Radiacji (Radiation), który osłabia przeciwników i premiuje bohatera. Każdy wróg powoduje wzrost szybkości poruszania się i Fire Rate Zane'a. Osłabieni przeciwnicy poruszają się wolniej i mają niższy Attack Speed.
Fire Rate: +2 na wroga
Szybkość poruszania się: +6 na wroga
Obrażenia: 4 na sekundę
Czas trwania: 12 sekund
Czas odnowienia: 8 sekund
Death Follows ClosePasywnaWszystkie Kill Skills mają silniejszy efekt i dłuższy czas trwania.
Czas trwania Kill Skill: +7 sekund
Bonus do Kill Skill: +25%
Static FieldAction Skill AugmentDron SNTNL rani wrogów przy pomocy promienia porażającego, który niszczy ich tarcze i przywraca shield Zane'a.
Obrażenia tarcz: 2 na sekundę
Czas odnowienia: 2 sekundy

Hitman - 4. poziom drzewka umiejętności

SkillTyp umiejętnościEfekt
BoomsdayAction Skill AugmentDodaje wyrzutnię rakiet do drona SNTNL.
Obrażenia od pocisków rakietowych: 21
Violent ViolencePasywnaKill Skill. Zabicie przeciwnika zwiększa Fire Rate bohatera na kilka sekund.
Czas trwania: 8 sekund
Ranga 1: +4% do Fire Rate
Ranga 2: +8% do Fire Rate
Ranga 3: +12% do Fire Rate
Ranga 4: +16% do Fire Rate
Ranga 5: +20% do Fire Rate
Playing DirtyPasywnaKill Skill. Eliminacja przeciwnika sprawia, że Zane ma szansę w ciągu pięciu kolejnych strzałów na wystrzelenie dodatkowego pocisku.
Ranga 1: 10% szans na dodatkowy pocisk
Ranga 2: 20% szans na dodatkowy pocisk
Ranga 3: 30% szans na dodatkowy pocisk
Ranga 4: 40% szans na dodatkowy pocisk
Ranga 5: 50% szans na dodatkowy pocisk
Almighty OrdinanceAction Skill AugmentDron SNTNL strzela na określonym obszarze. Jeżeli przeciwnik zginie, czas akcji drona resetuje się. Tę zdolność można użyć tylko raz na Action Skill.
Obrażenia od pocisków: 32
Liczba pocisków na jeden ostrzał: 4

Hitman - 5. poziom drzewka umiejętności

SkillTyp umiejętnościEfekt
Good MisfortunePasywnaKill Skill. Zabicie przeciwnika powoduje zwiększenie czasu trwania Action Skill.
1. Ranga: do 4% do Duration Return od maksymalnej wartości czasu trwania
2. Ranga: do 8% do Duration Return od maksymalnej wartości czasu trwania
3. Ranga: do 12% do Duration Return od maksymalnej wartości czasu trwania

Hitman - 6. poziom drzewka umiejętności

SkillTyp umiejętnościEfekt
Seein' RedPasywnaAktywacja Action Skill włącza również wszystkie Kill Skills bohatera.

Under Cover - umiejętność początkowa Barrier

Bariera ochronna, zwiększająca obrażenia zadawane bronią.

  • Barrier - Zane tworzy Barierę, która blokuje nadlatujące pociski. Ingerencja w Barierę zmniejsza jej rozmiar i osłabia bonusy.
    • Czas trwania: 14 sekund
    • Czas odnowienia: 24 sekund
    • Bonus Damage Amp: +25%

Under Cover - 1. poziom drzewka umiejętności

SkillTyp umiejętnościEfekt
AdrenalinePasywnaZwiększa czas odnowienia Action Skill w zależności od stopnia regeneracji tarczy.
1. Ranga: do +7% do czasu odnowienia Action Skill
2. Ranga: do +14% do czasu odnowienia Action Skill
3. Ranga: do +21% do czasu odnowienia Action Skill
4. Ranga: do +28% do czasu odnowienia Action Skill
5. Ranga: do +35% do czasu odnowienia Action Skill
Hearty StockPasywnaZwiększa maksymalną pojemność tarczy.
1. Ranga: +10% do maksymalnej pojemności tarczy
2. Ranga: +20% do maksymalnej pojemności tarczy
3. Ranga: +30% do maksymalnej pojemności tarczy
Ready for ActionPasywnaZwiększa wartość odnowienia tarczy i zmniejsza opóźnienie ładowania tarczy.
1. Ranga: +6% do wartości odnowienia tarczy, -7% do opóźnienia ładowania tarczy
2. Ranga: +12% do wartości odnowienia tarczy,-14% do opóźnienia ładowania tarczy
3. Ranga: +18% do wartości odnowienia tarczy, -19% do opóźnienia ładowania tarczy
4. Ranga: +24% do wartości odnowienia tarczy, -24% do opóźnienia ładowania tarczy
5. Ranga: +30% do wartości odnowienia tarczy, -29% do opóźnienia ładowania tarczy

Under Cover - 2. poziom drzewka umiejętności

SkillTyp umiejętnościEfekt
Charged Relay Action Skill AugmentGdy Zane lub jego sojusznik dotknie Bariery, ruchy postaci oraz szybkość przeładowania wzrastają na kilka sekund.
Szybkość przeładowania: +20%
Szybkość poruszania się: +11%
Czas trwania: 8 sekund po oddaleniu się od Bariery
Brain FreezePasywnaCios krytyczny (Critical Hit) może spowodować spowolnienie wroga. Ten efekt kumuluje się, dopóki cel nie jest zamrożony.
1. Ranga: +4% szans na spowolnienie
2. Ranga: +8% szans na spowolnienie
3. Ranga: +12% szans na spowolnienie
4. Ranga: +16% szans na spowolnienie
5. Ranga: +20% szans na spowolnienie
Stiff Upper LipPasywnaOdporność na obrażenia wzrasta, kiedy bohater przyjmuje konkretny typ obrażeń.
1. Ranga: +6% do odporności na obrażenia
2. Ranga: +12% do odporności na obrażenia
3. Ranga: +16% do odporności na obrażenia
Rise to the OccasionPasywnaZane zyskuje regenerację zdrowia, która jest zależna od naładowania tarczy (shield).
1. Ranga: +1% do regeneracji zdrowia od wartości maksymalnej zdrowia na sekundę
2. Ranga: +2% do regeneracji zdrowia od wartości maksymalnej zdrowia na sekundę
3. Ranga: +3% do regeneracji zdrowia od wartości maksymalnej zdrowia na sekundę
4. Ranga: +4% do regeneracji zdrowia od wartości maksymalnej zdrowia na sekundę
5. Ranga: +5% do regeneracji zdrowia od wartości maksymalnej zdrowia na sekundę

Under Cover - 3. poziom drzewka umiejętności

SkillTyp umiejętnościEfekt
Nanites or Some ShiteAction Skill AugmentZane i jego sojusznicy w pobliżu Bariery zyskują regenerację zdrowia, zwiększoną szybkość przeładowania oraz skrócone opóźnienie ładowania tarczy (Shield Recharge Delay). Im mniej zdrowia posiada bohater, tym więcej go regeneruje.
Health Regeneration: do 4% maksymalnej wartości życia na sekundę w pobliżu Bariery
Opóźnienie ładowania tarczy: -33%
Szybkość przeładowania broni: +11%
Confident CompetencePasywna Gdy tarcza jest aktywna, Zane zyskuje bonus do obrażeń zadawanych bronią oraz premię do celności. Im większy procent tarczy jest aktywny, tym większy bonus.
Obrażenia broni: do +20%
Celność: do 33%
All-RounderAction Skill AugmentBariera zamienia się w Kopułę.
Czas odnowienia: +20%

Under Cover - 4. poziom drzewka umiejętności

SkillTyp umiejętnościEfekt
RetaliationAction Skill AugmentPo tym, jak Bariera przyjmie obrażenia, każdy znajdujący się w jej pobliżu zyskuje bonus do obrażeń broni na kilka sekund.
Bonus do obrażeń broni: +10%
Czas trwania: 3 sekundy
Really Expensive JacketPasywnaEfekty żywiołów nałożone na Zane'a mają skrócony czas działania.
Czas trwania efektów: -50%
Best Served ColdPasywnaZabicie przeciwnika tworzy Cryo Novą, która zadaje obrażenia najbliżej stojącym przeciwnikom. Ta zdolność ma krótki czas odnawiania.
Czas odnawiania: 3 sekundy
1. Ranga: 2 do obrażeń
2. Ranga: 4 do obrażeń
3. Ranga: 6 do obrażeń
4. Ranga: 8 do obrażeń
5. Ranga: 11 do obrażeń
Futility BeltPasywnaZabicie przeciwnika zamienia obrażenia od żywiołów (elemental damage) w obrażenia typu non-elemental.
Redukcja przyjmowanych obrażeń: +15%
Czas trwania: 8 sekund
Deterrence FieldAction Skill AugmentWrogowie, którzy dotkną Bariery, otrzymują obrażenia od porażeń oraz są oszołomieni.
Obrażenia od porażeń: 27

Under Cover - 5. poziom drzewka umiejętności

SkillTyp umiejętnościEfekt
RefreshmentPasywnaZadawanie obrażeń zamrożonym wrogom przywraca nieco zdrowia.
1. Ranga: 8% do Life Steal od wartości zadawanych obrażeń
2. Ranga: 16% do Life Steal od wartości zadawanych obrażeń
3. Ranga: 24% do Life Steal od wartości zadawanych obrażeń
Calm, Cool, CollectedPasywnaZamrożenie przeciwnika umożliwia natychmiastowy start regeneracji tarczy. Jeśli tarcza jest w pełni naładowana, Zane odzyskuje nieco zdrowia. Jeśli zdrowie bohatera jest w pełni zregenerowane, czas odnowienia Action Skill i czas trwania Action Skill resetują się.
Regeneracja zdrowia: do 3% wartości maksymalnego zdrowia na sekundę
Czas trwania regeneracji: 3 sekundy
Nerves of SteelPasywnaBonus do celności i operowania bronią. Im dłużej tarcza (shield) bohatera jest pełna, tym większy bonus.
1. Ranga: +2% do celności na sekundę, +2.4% do operowania bronią (handling) na sekundę, maksymalna liczba stosów - 15
2. Ranga: +4% do celności na sekundę, +4.8% do operowania bronią (handling) na sekundę, maksymalna liczba stosów - 15
3. Ranga: +6% do celności na sekundę, +7% do operowania bronią (handling) na sekundę, maksymalna liczba stosów - 15

Under Cover - 6. poziom drzewka umiejętności

SkillTyp umiejętnościEfekt
Distributed Denial PasywnaBariera zyskuje efekt aktualnie używanej przez Zane'a tarczy (shield). Efekt jest nakładany na wszystkich sojuszników. Bonusy Zane'a są zredukowane.

Następnie: Borderlands 3 - Fl4k: drzewka umiejętności i zdolności

Spis treści: Borderlands 3 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Borderlands 3 - Amara: drzewka umiejętności i zdolności

Zobacz także