Skip to main content

Broni z Fallout New Vegas brakuje balansu? To dlatego, że twórca gry w ogóle się nim nie przejmował

W większości balansowanie opierało się „na wyczuciu”.

Weteran branży Josh Sawyer - którego gracze najlepiej mogą kojarzyć jako reżysera Fallouta: New Vegas - przyznał, że nie przejmuje się zbytnio kwestią balansu broni lub umiejętności w grach, nad którymi pracuje. Uważa, że najlepiej by zostały przetestowane w praktyce.

O kwestii zaprojektowania odpowiedniego balansu Sawyer opowiedział w najnowszym filmie, jaki opublikował na swoim kanale YouTube. Deweloper postanowił odpowiedzieć na pytanie, które zadał mu jeden z internautów w mediach społecznościowych. Fan zapytał, jak wygląda znalezienie odpowiedniego balansu, zanim gracze będą mogli zagrać w grę i podzielić się opiniami ze studiem.

Opiera się to głównie na wyczuciu. Nie jestem fanem spędzania dużej ilości czas na przeprowadzaniu testów przed premierą gry, ponieważ tak naprawdę nie ma to dużego znaczenia” - powiedział deweloper i jako przykład podał kwestię zbalansowania broni w Fallout New Vegas.

Stworzyłem bardzo prosty arkusz kalkulacyjny z podstawowymi obrażeniami na podstawie typu amunicji używanego przez daną broń. Wówczas wykonałem podstawowe porównania z progami zadawania obrażeń. To było naprawdę podstawowe narzędzie i używałem go tylko przez kilka miesięcy, podczas gdy wciąż teoretyzowałem, co chcę osiągnąć z bronią, a potem przestałem go używać całkiem” - kontynuuje reżyser.

Zobacz na YouTube

Tak naprawdę chodzi o praktykę wyciągniętą wprost z gry. Kiedy już masz podstawy to myślę, że większość rzeczy powinno się testować bezpośrednio w grze” - dodaje. Tutaj twórca sugeruje innym autorom gier, aby spróbowali przeprowadzić symulacje lub stworzyć poziomy testowe, na których będą mogli sprawdzić działanie umiejętności, mocy lub broni.

„Gracze New Vegas mogą pamiętać lokacje TestJoshWeapons z plików gry, ale tak naprawdę była używana tylko do kilku podstawowych rzeczy. Większość rzeczy testowałem bezpośrednio w grze. Biegałem po okolicach Krypty 3, Kamieniołomu Rozdroże i testowałem bronie w tych oraz kilku innych miejscach. Dla mnie najważniejsze jest, jak wszystko działa w praktyce” - kontynuuje weteran branży.

Na koniec Sawyer dodał, że po premierze gry należy wysłuchać opinii graczy na temat balansu i o ile nie powinno się spełniać wszystkich sugestii fanów, to z pewnością powinno się je wziąć pod uwagę, przeanalizować i na ich podstawie nanieść do gry oczekiwane zmiany działania broni czy umiejętności.

Zobacz także