Skip to main content

Budżet Shadow of the Tomb Raider wynosi około 100 milionów dolarów

Twierdzi szef Eidos Montreal.

Twórcy powstającego Shadow of the Tomb Raider poinformowali, że budżet najnowszej odsłony cyklu o przygodach młodej Lary Croft wynosi od 75 milionów do 100 milionów dolarów.

Kwoty ujawnił szef odpowiedzialnego za projekt studia Eidos Montreal - David Anfossi - w wywiadzie udzielonym serwisowi GameIndustry. Podkreślił jednocześnie, że dodatkowe 35 milionów dolarów przeznaczanych jest na działania marketingowe.

Obecnie najdroższą grą w historii wirtualnej rozrywki jest GTA 5. Wyprodukowanie piątej odsłony gangsterskiej serii kosztowało łącznie z sumami wydawanymi na akcje promocyjne około 265 milionów dolarów.

W związku z wysokim budżetem, na deweloperach ciąży ogromna presja. Jeżeli Shadow of the Tomb Raider nie odniesie sukcesu, wydawca - firma Square Enix - nie odzyska funduszy zainwestowanych w prace nad projektem.

Zobacz na YouTube

Anfossi zaznacza, że w celu ograniczenia ryzyka komercyjnej klęski, autorzy w mniejszych zespołach testują nowe oraz nietypowe mechanizmy rozgrywki. Dzięki eksperymentom, mogą zrezygnować z pomysłów, które mogłyby nie przypaść do gustu graczom.

Menedżer odniósł się również do swojej wypowiedzi z grudnia ubiegłego roku, gdy na stronie internetowej Eidos Montreal stwierdził, że studio położy „większy nacisk na doświadczenia sieciowe”. Szef zespołu wyjaśnia, że nie oznacza to, że kolejne produkcje skupią się na zabawie wieloosobowej.

- Elementy sieciowe nie muszą równać się multiplayerowi. Oczywiście mogą, ale równie dobrze mogą być związane z czymś innym. Przykładowo gra może stawiać na zabawę w pojedynkę, ale oferować systemy sieciowe - tłumaczy.

Deweloper ujawnił także, że początkowo nad tytułem o Larze Croft pracowali twórcy poprzednich części z Crystal Dynamics. Ci później jednak zajęli się grą z Avengersami, więc projekt przekazano Eidos Montreal, które pomagało przy wcześniejszych odsłonach serii.

Shadow of the Tomb Raider ukaże się 14 września na PC, PS4 i Xbox One. Osoby składające zamówienie przedpremierowe, dostęp do produkcji uzyskają jednak 48 godzin przed debiutem.

Zobacz także