Budżety gier na nowe konsole muszą wzrosnąć - twierdzi Codemasters
"Naiwnym jest myśleć inaczej".
Szef specjalizującej się w tytułach wyścigowych firmy Codemasters - Frank Sagnier - twierdzi, że budżety gier na następną generację wzrosną, czego nie da się uniknąć.
- Naiwnym byłoby myśleć, że koszty pozostaną na tym samym poziomie, jeśli dzięki nowym maszynom dysponujemy znacznie większą mocą - przekonuje menedżer w wywiadzie udzielonym serwisowi GamesIndustry.
- Nadal pojawią się gry odnoszące sukces bez potrzeby inwestowania w ich powstanie milionów, ale tworząc produkcje pokroju tytułów wyścigowych, w których chcemy umieścić najlepiej wyglądające auta, osiągnąć poziom 60 klatek na sekundę (…), trzeba wiele elementów przygotować, co kosztuje - tłumaczy Sagnier.
Szef Codemasters podkreśla, że duże budżety się jednak powinny opłacić. Jeżeli projekt okaże się udany, przyciągnie więcej klientów, będzie sprzedawał się dłużej i wygeneruje więcej przychodów. Dodatkowe pieniądze twórcy mogą też uzyskać rozwijając pozycję po premierze.
Pierwszą grą firmy na konsole nowej generacji jest Dirt 5. Produkcja najprawdopodobniej jest jedynym tytułem wyścigowym, który pojawi się na premierę konsol PlayStation 5 i Xbox Series X/S.