Rockstar pracował nad Bully 2, ale projekt porzucono - nieoficjalne informacje
Przygotowano grywalną wersję.
Studio Rockstar New England przez niemal dwa lata pracowało nad grywalnym prototypem Bully 2, a podstawy scenariusza były już gotowe, ale projekt porzucono - twierdzą źródła rzekomo dobrze zaznajomione z sytuacją amerykańskiej firmy sprzed lat.
Współzałożyciel Rockstar Games - Dan Houser - i kilku innych deweloperów już w 2008 roku przygotowali zarys historii i plan kilku pierwszych scen przygody - twierdzą informatorzy, z którymi skontaktowała się redakcja VGC.
Protagonistą gry ponownie miał być Jimmy, znany z pierwowzoru. Zespół nie wiedział dokładnie, jak poprowadzić fabułę ani gdzie miałaby się rozgrywać akcja. Jednym z pomysłów było wysłanie bohatera na uczelnię.
Między 2010 a 2013 rokiem Rockstar New England spędziło rzekomo rok i 18 miesięcy, by opracować grywalny prototyp. Demonstracja stanowiła „niewielki fragment gry”, ale zawierała już otwarty świat.
Produkcję zbudowano za pomocą silnika Rockstar Advanced Game Engine (RAGE) - tego samego, który napędza GTA 4 i 5, Max Payne 3 oraz obie części Red Dead Redemption.
Pomimo postępów, prace nad Bully 2 nigdy nie ruszyły z pełną mocą. Jak twierdzą źródła, projekt „spalił na panewce”, a członków zespołu oddelegowano do innych zadań. Z tego też względu wielu pracowników Rockstar New England umieszcza na swoich CV „nieogłoszoną grę”, opisując wspomniany okres pracy.
Rockstar Games nie skomentowało doniesień.
O Bully 2 mówi się już od jakiegoś czasu - szczególnie że sami twórcy zamieścili w GTA Online odniesienie do gry. Inne źródła przekonują, że gra ukaże się w 2020 roku.
Bohaterem Bully jest sprawiający problemy uczeń akademii Bullworth. W trakcie zabawy gracze biorą udział w zajęciach oraz walczą o przetrwanie w często nieprzyjaznym środowisku szkolnym. Gra zadebiutowała pierwotnie w 2006 roku, na PS2. Potem trafiła na Xboksa 360 i PC.
Źródło: VGC