Skip to main content

Bungie zapewnia, że pełna wersja Destiny 2 poprawi balans

Po krytyce bety.

Po krytyce ze strony graczy, Bungie zapewnia, że wersja beta Destiny 2 jest „przeterminowana” o kilka miesięcy, a pełna odsłona zaoferuje znacznie lepszy balans rozgrywki.

Rozczarowani fani szeroko komentują fakt, że tytuł wydaje się być przygotowywany z myślą o e-sporcie, z naciskiem na tryb PvP, czyli zmagania „gracz kontra gracz” i Crucible.

Gdzie te naboje?

To wpływa negatywnie na PvE, czyli zmagania - samotne lub w kooperacji - ze środowiskiem i przeciwnikami sterowanymi przez sztuczną inteligencję.

Główne zarzuty to znacznie zbyt długie ładowanie umiejętności specjalnych, zbyt mało amunicji czy grupowanie siedmiu klas broni w jednym slocie ekwipunku.

Ostatecznie dochodzi do tego, że przeciwnicy przyjmują na siebie mnóstwo obrażeń, podczas gdy oszczędzający naboje gracz powoli strzela z broni kinetycznej i czeka 15 minut na załadowanie talentu. Karabiny snajperskie są słabe, nowy granatnik - również. Ogólnie, jest nudno.

„Balansowanie w trybie PvE zmieniło się znacznie od czasu ukończenia wersji beta” - zapewnia teraz główny projektant Rob Engeln. „Prowadzenie testów beta na taką skalę sprawia, że odpowiednią wersję gry trzeba przygotować miesiące wcześniej. W wielu przypadkach wasze opinie tylko potwierdzają to, co już zmieniliśmy na bazie własnych testów.”

Deweloper wyjaśnia dla przykładu, że teraz niektórzy wrogowie zawsze „wyrzucają” po śmierci amunicję (także tą specjalną).

„Inne obszary, które doczekały się poważnych zmian to efektywność granatów, żywotność bossów i obrażenia broni” - zapewnia Engeln.

Zobacz na YouTube

Nie wspomniano jednak o umiejętnościach specjalnych. Ich ładowanie jest na tyle długie, że przeszkadza nie tylko w PvE, ale nawet cały mecz PvP udaje się niekiedy ukończyć bez aktywowania unikatowego talentu naszej klasy.

Być może słowa projektanta zweryfikujemy już w sierpniu, gdy Destiny 2 doczeka się testów beta na PC - o ile na komputery osobiste trafi aktualna odsłona produkcji.

Pełna wersja ukaże się 6 września na PS4 i Xbox One oraz 24 października na PC.

Zobacz także