Skip to main content

By zrozumieć młodszych graczy, twórcy Knack zbudowali wielki pad DualShock 4

Mark Cerny tworzy tytuł „służący za swego rodzaju punkt początkowy w świecie konsol”.

Mark Cerny i zespół z Japan Studio stworzyli sporych rozmiarów model kontrolera DualShock 4, który miał uświadomić twórcom, jak wygląda granie na konsoli z perspektywy 8-latka.

Podczas konferencji w Brighton, Cerny mówił m.in. o motywacjach przy tworzeniu Knack - gra skierowana jest także dla początkujących graczy, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z konsolami.

W czasie testów wczesnej wersji produkcji, deweloperzy natknęli się na nietypowy problem: 8-letnie dzieci miały problem ze sterowaniem w wielu produkcjach, właśnie przez rozmiar kontrolera.

Zdjęcie pada zbudowanego na potrzeby Knack

- Więc w toku prac stworzyliśmy gigantyczny pad, o 50% większy, niż standardowy model. Mogliśmy w ten sposób sprawdzić, jak czują się dzieci podczas gry - wyjaśnia Cerny. - Natychmiast zrozumieliśmy, że shouldery są po prostu poza zasięgiem ośmiolatka, ale podstawowe przyciski są dostępne bez przeszkód.

I choć Cerny chce zachęcić do zabawy młodszych graczy, to nie rezygnuje także z zaawansowanych użytkowników.

- Jedną z grup docelowych są zaawansowani gracze. Chciałem skorzystać z nostalgicznych nastrojów i wspomnień związanych z pierwszą rozgrywką w Crash Bandicoot czy Sonic the Hedgehog - tłumaczy.

- Drugą grupą byli „niedzieli” i początkujący gracze. Zdecydowałem się na taki krok, ponieważ mam specyficzne i osobiste podejście do konsol i ich pozycji w świecie gier.

- Dzisiejsze trendy są inne. Dzieci grają teraz na smartfonach i tabletach, tak samo jak wielu dorosłych, którzy wcześniej w ogóle nie sięgali po gry.

- Mamy więc tę przepaść, która tworzyła się przez lata: młodzi lub początkujący gracze i ich przyzwyczajenia, kontra wymogi współczesnych produkcji AAA.

- Zacząłem myśleć o produkcji, łączącej oba światy. Mam na myśli grę z ciekawą historią i akcją, ale jednocześnie służącą za swego rodzaju punkt początkowy w świecie konsolowym - coś, co na najłatwiejszym poziomie trudności będzie dostępne dla każdego, bez względu na przyzwyczajenia i doświadczenie.

- I tak narodził się Knack. Na najłatwiejszym poziomie trudności może to być czyjaś pierwsza gra.

Knack ukaże się równo z premierą PlayStation 4. Gra stanowi rozsądne połączenie elementów platformowych i walki. Tytułowy bohater zaczyna jako mały robot, lecz rośnie wraz z każdym zaabsorbowanym kryształem. Łącznie możemy „przyjąć” do 5 tys. obiektów, a prowadzona postać urośnie do 9 metrów.

Zobacz także