Byli deweloperzy Ubisoftu chcą zeskanować całą planetę za pomocą latających dronów
Na potrzeby gry „survival action RPG” - ReRoll.
Julien Cuny oraz Louis-Pierre Pharand, w przeszłości odpowiedzialni między innymi za serie Assassin's Creed i Far Cry postanowili założyć własne studio - Pixyul. Deweloperzy zajmują się pierwszym tytułem - ReRoll, a na potrzeby produkcji planują zeskanować całą planetę.
„Z wykorzystaniem małych, cywilnych dronów, takich jak budowany przez naszych partnerów eBee, naszym celem jest zeskanowanie powierzchni i odwzorowanie całej planety, kilometr po kilometrze” - zapewniają ambitni twórcy niezależni.
„Autonomiczne jednostki wyposażone są w małe kamery cyfrowe, mapujące środowisko przez wykonywanie tysięcy zdjęć, które są następnie przetwarzane w istniejących programach 3D, rekonstruując trójwymiarowe obiekty. Te dane posłużą do stworzenia lokacji i projektów poziomów.”
Co więcej, Pixyul planuje w czasie rzeczywistym odtwarzać także aktualne warunki pogodowe w danych miejscach, korzystając z technologii określanej jako Reality System Sync (RSS).
Oczywiście, w ReRoll nie od razu zbadamy całą planetę. Pierwsze kilka kilometrów kwadratowych powinno zadebiutować w wersji „Brick 1”, w połowie 2015 roku.
Twórcy zdają sobie też sprawę z pewnych ograniczeń. „Nie wszystko jest warte skanowania, a do niektórych obszarów nigdy się nie dostaniemy” - czytamy na stronie studia. Deweloperzy mają na myśli na przykład bazy wojskowe i oceany, które wygenerować można proceduralnie.
Jeśli zaś mowa o rozgrywce, ReRoll skupi się na eksploracji, walce i budowaniu własnych przedmiotów. „Aby egzystować, należy jeść, odpoczywać, ćwiczyć, uczyć się i walczyć, ale przed wszystkim znaleźć różne sposoby na przetrwanie.” Nie ma obecnie planów na tryby sieciowe, jedynie na rozgrywkę dla samotnego gracza.
Aktualnie gra zmierza wyłącznie na PC, a Pixyul zbiera pieniądze na produkcję na oficjalnej stronie.