Skip to main content

Były deweloper Rockstara radzi porzucić nadzieje na więcej niż 30 FPS w GTA 6

PS5 Pro raczej też nie da rady.

Mike York, który pracował jako animator przy GTA 5 i Red Dead Redemption 2, nie uważa, aby GTA 6 miało zaoferować na premierę wydajność większą niż 30 klatek na sekundę. Twardej blokady FPS-ów spodziewa się także na mocniejszym PlayStation 5 Pro.

York zakończył współpracę z Rockstarem w 2017 roku, czyli niedługo przed wydaniem Red Dead Redemption 2, więc raczej nie jest do końca na bieżąco z technologią wykorzystywaną obecnie przez firmę. Mimo to wydaje się przekonany, że GTA 6 w 60 klatkach na sekundę zobaczymy dopiero wtedy, gdy gra ukaże się na pecetach.

- Nie wiem, czy uda im się osiągnąć 60 klatek na sekundę - mówił York w podcaście Kiwi Talkz, cytowany przez GamesRadar. - Nie sądzę. Myślę, że będą celować w 30 FPS - i to stabilne 30 FPS, bez żadnych spadków poniżej tej wartości. Będą się starać jak najlepiej zoptymalizować grę, aby nigdy nie schodziła poniżej 30 klatek.

Co ciekawe, cały odcinek podcastu został skasowany niedługo po publikacji - i to na prośbę gościa. Wygląda na to, że York powiedział w jakimś temacie o kilka słów za dużo.

Zdaniem Rockstara, w GTA 6 zobaczymy rzeczy, które „rozwalą nam mózg”

- Nie sądzę, żeby na premierę udało się uzyskać 60 FPS, chyba że dzięki jakiejś technologii skalowania AI, tak jak robi to PlayStation [mowa o PSSR - dop. red] - wyjaśnia dalej York. - Myślę, że na standardowej konsoli nie uda się osiągnąć natywnego 60 fps od razu. Jeśli już, to na PS5 Pro albo czymś podobnym, ale raczej w to wątpie.

Identyczną opinie na temat wydajności GTA 6 przedstawił Richard Leadbetter z Digital Foundry, wyjaśniając, że w przypadku konsol problem leży po stronie procesora. Zapewne nawet PS5 Pro nie zaoferuje wystarczającej mocy obliczeniowej, żeby poradzić sobie z zaawansowanymi systemami AI, żywym miastem czy zaawansowaną fizyką.

Na ten moment wszystko to jednak tylko domysły, które potwierdzić może jedynie sam Rockstar. Jeśli wszystko pójdzie z planem, GTA 6 powinno trafić na PS5 i Xbox Series X/S jesienią tego roku.

Zobacz także