Skip to main content

Były pracownik Sony: PS5 może mieć problem z grami w otwartym świecie

Stworzonymi przez zewnętrzne studia.

Ze względu na różnicę mocy między konsolami nowej generacji, PlayStation 5 może mieć problem z podołaniem grom z otwartym światem, które nie pochodzą od studiów wewnętrznych Sony - stwierdził były pracownik japońskiego koncernu.

Chris Grannell wyraził swoją opinię w trakcie przeprowadzonego niedawno podcastu na kanale Dealer - Gaming. Podkreślił też, że Xbox Series X dysponuje większą liczbą jednostek obliczeniowych, co przekłada się na widocznie większą moc, a także obsługę ray tracingu w czasie rzeczywistym, której próżno szukać u konkurencji.

Zobacz na YouTube

- Jest tylko jedna konsola, która będzie w stanie pokazać śledzenie promieni w czasie rzeczywistym - powiedział współtwórca między innymi Killzone 2, mając oczywiście na myśli sprzęt Microsoftu.

- To trochę kontrowersyjne stwierdzenie, ale Cerny pominął to [podczas prezentacji - red.] i nie powiedział o tym. Wszystko sprowadza się do jednostek obliczeniowych, spójności i tego, co znajduje się w konsoli - dodał.

Czy „problem” oznacza według Grannella spadki poniżej 60 FPS? Kłopotów z wydajnością nie miało na pewno Horizon Zero Dawn na PS4

Aktualnie zdania między deweloperami są podzielone - niektórzy zwracają uwagę na czystą moc Xbox Series X, inni na bardzo duży wzrost szybkości działania PS5 względem aktualnej generacji, uzyskany dzięki dyskowi SSD.

Źródło: Dealer - Gaming

Poprzednio: Pierwsze DLC do Dragon Ball Z Kakarot wprowadzi bossa z filmu kinowego - premiera 28 kwietnia

Zobacz także