Były szef Black Isle o porzuconym pomyśle na Fallout 3
Nie tylko Van Buren.
Fallout 3 wykonany przez Bethesdę ukazał się w 2008 roku, ale kilka lat wcześniej twórcy poprzednich części serii z Black Isle pracowali nad własną wersją gry, znaną jako Van Buren. Teraz okazuje się, że niewydany projekt był drugim wcieleniem tytułu.
Założyciel nieistniejącego już studia, dzisiaj dowodzący zespołem Obsidian Entertainment - Fergus Urquhart - w rozmowie z serwisem IGN zdradził, że deweloperzy przygotowywali jeszcze jedną inkarnację produkcji. Chronologicznie pierwszą.
Dokładne szczegóły na temat tworzonej równolegle do Planescape: Torment gry nie są znane. Wiadomo jedynie, że prace postępowały, ale na przeszkodzie stanęły problemy finansowe firmy Interplay - właściciela Black Isle.
Ze względu na kłopoty, podjęto decyzję o przekształceniu projektu w dobrze znanego miłośnikom gatunku RPG Icewind Dale. Chciano bowiem stworzyć produkcję, która byłaby „równowagą” dla Baldur's Gate.
Wraz z grą, twórcy chcieli przejść w trzy wymiary. W związku z tym w pracach nad tytułem deweloperzy postanowili skorzystać z technologii NDL, oferującej grafikę 3D.
Urquhart zwraca jednocześnie uwagę na interesujący fakt. Wspomniany silnik został później wykupiony przez firmę Gamebryo i stał się sercem Fallout 3 w wykonaniu Bethesdy.
Black Isle to zasłużone studio, odpowiedzialne nie tylko za dwie odsłony postapokaliptycznego cyklu. Ma na koncie kultowe Planescape: Torment (duchowy następca - Torment: Tides of Numenera - zadebiutuje w lutym) oraz serię Icewind Dale.
Zespół zajmował się jednak także działalnością wydawniczą. Nakładem firmy ukazały się stworzone przez deweloperów z BioWare dwie części Baldur's Gate oraz Lionheart: Legacy of the Crusader.
Z powodu problemów finansowych, właściciel Black Isle - Interplay - w grudniu 2003 roku postanowił rozwiązać ekipę. Wielu pracowników znalazło zatrudnienie w innych miejscach lub założyło własne studia - między innymi Obsidian Entertainment.
To ostanie swego czasu tworzyło kolejną odsłonę serii Fallout, o podtytule New Vegas. Obecnie pracuje nad zapowiedzianym kilka dni temu Pillars of Eternity 2: Deadfire, które szuka wsparcia w serwisie Fig.