Call of Duty: Black Ops 2 najlepiej sprzedającą się grą 2012 roku w USA
Sprzedaż gier i konsol w 2012 r. spadła o 22% rok do roku.
Amerykańska firma NPD, monitorująca sprzedaż na terenie Stanów Zjednoczonych m. in. gier i konsol, opublikowała raport nt. 2012 roku.
Najlepiej sprzedającym się w zeszłym roku tytułem była strzelanka Call of Duty: Black Ops 2. Poniżej cała pierwsza dziesiątka:
- Call of Duty: Black Ops 2 (PC, PS3, Wii U, X360)
- Madden NFL 13 (PS3, PSV, Wii, Wii U, X360)
- Halo 4 (X360)
- Assassins' Creed 3 (PC, PS3, Wii U, X360)
- Just Dance 4 (PS3, Wii, Wii U, X360)
- NBA 2K13 (PC, PS3, PSP, Wii, Wii U, X360)
- Borderlands 2(PC, PS3, X360)
- Call of Duty: Modern Warfare 3 (PC, PS3, X360)
- Lego Batman 2: DC Super Heroes (3DS, DS, PC, PS3, PSV, Wii, X360)
- FIFA Soccer 13 (3DS, PS3, PSP, PSV, Wii, Wii U, X360)
Trzeba jednak zaznaczyć, że raport firmy NPD obejmuje jedynie nowe gry sprzedawane w pudełkach, w sklepach. Nie są liczone kopie kupione cyfrowo (choćby w Steam, Xbox Live, PlayStation Network), dodatki, czy produkcje na urządzenia mobilne. Obrót tytułami używanymi również nie jest brany pod uwagę.
Na podstawie zebranych danych, NPD informuje też, że sprzedaż gier i konsol na przestrzeni całego roku spadała o 22%. W stosunku do 17 miliardów dolarów wydanych przez konsumentów w 2011 r., w ciągu ostatnich 12 miesięcy wynik wyniósł nieco ponad 13 miliardów.
Wiemy też, jak sprzedawały się konsole w okresie świątecznym, w grudniu. Amerykanie najchętniej kupowali Xboksa 360 - 1,4 mln sztuk. Dokładne dane dla konsol Sony są nieznane, ale kolejność prezentuje się tak:
- Xbox 360 - 1,4 mln szuk
- Nintendo 3DS - 1,25 mln sztuk
- PlayStation 3 - nieznana liczba
- Nintendo DS - 479 tys. sztuk
- Nintendo Wii - 475 tys. sztuk
- Nintendo Wii U - 460 tys. sztuk
Nie wiadomo, jak poradziły sobie przenośne PlayStation Vita i PlayStation Portable.
Według Nintendo, mimo że sprzedaż Wii U podczas „pierwszych” świąt była niższa niż analogiczny okres dla Wii (ok. 600 tys. w grudniu 2006 r.), to nowa konsola przyniosła koncernowi 30 mln dol. zysku więcej. Wszystko z powodu wyższej ceny urządzenia - Wii kosztowało 250 dol., a Wii U w zdecydowanie lepiej rozchodzącej się wersji Deluxe z 32 GB pamięci - 350 dol.