Skip to main content

Call of Duty: Black Ops 2 najlepiej sprzedającą się grą 2012 roku w USA

Sprzedaż gier i konsol w 2012 r. spadła o 22% rok do roku.

Amerykańska firma NPD, monitorująca sprzedaż na terenie Stanów Zjednoczonych m. in. gier i konsol, opublikowała raport nt. 2012 roku.

Najlepiej sprzedającym się w zeszłym roku tytułem była strzelanka Call of Duty: Black Ops 2. Poniżej cała pierwsza dziesiątka:

  1. Call of Duty: Black Ops 2 (PC, PS3, Wii U, X360)
  2. Madden NFL 13 (PS3, PSV, Wii, Wii U, X360)
  3. Halo 4 (X360)
  4. Assassins' Creed 3 (PC, PS3, Wii U, X360)
  5. Just Dance 4 (PS3, Wii, Wii U, X360)
  6. NBA 2K13 (PC, PS3, PSP, Wii, Wii U, X360)
  7. Borderlands 2(PC, PS3, X360)
  8. Call of Duty: Modern Warfare 3 (PC, PS3, X360)
  9. Lego Batman 2: DC Super Heroes (3DS, DS, PC, PS3, PSV, Wii, X360)
  10. FIFA Soccer 13 (3DS, PS3, PSP, PSV, Wii, Wii U, X360)

Trzeba jednak zaznaczyć, że raport firmy NPD obejmuje jedynie nowe gry sprzedawane w pudełkach, w sklepach. Nie są liczone kopie kupione cyfrowo (choćby w Steam, Xbox Live, PlayStation Network), dodatki, czy produkcje na urządzenia mobilne. Obrót tytułami używanymi również nie jest brany pod uwagę.

Na podstawie zebranych danych, NPD informuje też, że sprzedaż gier i konsol na przestrzeni całego roku spadała o 22%. W stosunku do 17 miliardów dolarów wydanych przez konsumentów w 2011 r., w ciągu ostatnich 12 miesięcy wynik wyniósł nieco ponad 13 miliardów.

Wiemy też, jak sprzedawały się konsole w okresie świątecznym, w grudniu. Amerykanie najchętniej kupowali Xboksa 360 - 1,4 mln sztuk. Dokładne dane dla konsol Sony są nieznane, ale kolejność prezentuje się tak:

  1. Xbox 360 - 1,4 mln szuk
  2. Nintendo 3DS - 1,25 mln sztuk
  3. PlayStation 3 - nieznana liczba
  4. Nintendo DS - 479 tys. sztuk
  5. Nintendo Wii - 475 tys. sztuk
  6. Nintendo Wii U - 460 tys. sztuk

Nie wiadomo, jak poradziły sobie przenośne PlayStation Vita i PlayStation Portable.

Według Nintendo, mimo że sprzedaż Wii U podczas „pierwszych” świąt była niższa niż analogiczny okres dla Wii (ok. 600 tys. w grudniu 2006 r.), to nowa konsola przyniosła koncernowi 30 mln dol. zysku więcej. Wszystko z powodu wyższej ceny urządzenia - Wii kosztowało 250 dol., a Wii U w zdecydowanie lepiej rozchodzącej się wersji Deluxe z 32 GB pamięci - 350 dol.

Dzięki, Polygon i VG247.

Zobacz także