Skip to main content

Call of Duty: Black Ops 3 - Multiplayer: porady, tryby, klasy

Wszystko o grze sieciowej - podstawy, specjalności i tryby gry.

Tryb multiplayer stanowi spore wyzwanie nawet dla osób, które zdążyły się już zaznajomić z grą. Spowodowane to jest tym, że system dobierania przeciwników stara się umieszczać każdego gracza pośród ludzi o podobnym poziomie, a co za tym idzie, ludzi nie dających łatwo za wygraną.

Aby zwiększyć swoje szanse na zwycięstwo i piąć się w rankingu, trzeba się stale rozwijać. Poniżej znajdziesz poradnik dla ludzi dopiero zaczynających grę, jak i osób chcących jak najlepiej wykorzystać nabyte już umiejętności.

Multiplayer - jak zacząć, porady dla początkujących

Pierwszym podstawowym błędem, jaki popełniamy podczas grania w tryb multiplayer, to wykorzystywanie utartych zachowań z trybu dla jednego gracza. Prawdziwi gracze zawsze grają inaczej, niż postacie sterowane przez komputer, co nie oznacza wcale że zawsze wychodzi im to lepiej.

Podczas walki staraj się jak najlepiej wykorzystywać zwinność swojego bohatera. Możliwość biegania po ścianach czy podwójnego skoku pozwala dotrzeć do przeciwnika ze stron, których ten się nie spodziewa.

Wykup jak najszybciej umiejętność pozwalającą strzelanie podczas sprintu. Rozgrywki są bardzo dynamiczne i zatrzymanie się, aby wykonać strzał, często oznacza śmierć na miejscu.

Ważne jest, aby wyciągać wnioski z każdej poniesionej porażki. Oglądając powtórki z własnej śmierci z łatwością dostrzeżesz błędy, jakie popełniłeś, a masz nawet szansę poznać ciekawe taktyki i kombinacje stosowane przez przeciwników.

Warto zaopatrzyć się we wskaźniki laserowe, do broni do których można je zdobyć. Znacznie zwiększają one celność oddawanych strzałów, a co za tym idzie przechylają szale zwycięstwa na twoją stronę.

Chociaż czas, podczas którego przeładowujesz aktualnie trzymaną broń, wydaje się być bardzo krótki, może on zadecydować o życiu albo śmierci. Przeładowywanie po każdym wystrzelonym pocisku czyni bohatera bezbronnym, dlatego staraj się unikać takich sytuacji. Musisz nauczyć się wyczuwać idealne momenty do przeładowania, gdy nie jesteś pod ostrzałem.

Pomimo tego, że twórcy gry dali nam dostęp do ataków wręcz, staraj się wykorzystywać je tylko w momentach, gdy jest to niezbędne, np. gdy zabraknie amunicji. Jest to idealny sposób na ciche zabicie wroga, jednak musisz się upewnić, że ten cię nie zauważy.

Multiplayer - tryby gry

W grze występuje łącznie aż 10 trybów gry multiplayer, które można podzielić na cztery kategorie. Każda grupa stawia przed graczem inne cele prowadzące do zwycięstwa.

Pierwsza grupa to typowy Deathmatch, czyli rodzaj gry w którym o zwycięstwie decyduje ilość wykonanych zabójstw. Pierwszym tryb nazywa się tak samo jak nazwa kategorii, do której należy. Podczas gry każdy gracz jest wrogiem każdego innego. Aby wygrać, staraj się unikać otwartych przestrzeni, na których jesteś zbyt dobrze widoczny.

Drugi tryb to DM Drużynowy. Jest to klasyczna walka dwóch wrogich drużyn. W praktyce o zwycięstwie najczęściej decyduje cała drużyna, a nie pojedyncze jednostki, dlatego staraj się z nią współpracować i osłaniać swoich sojuszników.

Ostatni tryb Deathmatch to Likwidacja potwierdzona. Jest on identyczny względem poprzedniego, z małym wyjątkiem - ciała zabitych pozostawiają sobie etykietki, które po zebraniu przez sojuszników poległego mogą cofnąć negatywne skutki uboczne śmierci danego gracza. Zbierając nieśmiertelniki wrogów możesz uzyskać dodatkowe punkty.

Druga kategoria trybów to tryby kontroli, w których zwycięstwo jest zależne od kontroli nad wyznaczonymi punktami. W pierwszym trybie, Dominacja, wraz ze swoją drużyną musisz zdobyć punkty A, B i C. Czasami najlepszą taktyką jest bronienie zajętego już punktu, podczas gry reszta drużyny zdobywa kolejne.

Podczas trybu Umocniony punkt na mapie pojawia się strefa, podczas której kontroli której zdobywa się punkty. Co ważne, strefa stosunkowo często zmienia swoje położenie, dlatego niemożliwe jest bronienie jednego miejsca przez całą grę.

Kolejna kategoria trybów to tryb wybuchowy. Należy do niej tryb Demolka, podczas którego dwie drużyny naprzemiennie atakują i bronią dwóch miejsc podłożenia bomb. Do tej grupy należy także tryb Znajdź i zniszcz, podczas którego musisz zgodnie z nazwą bronić lub niszczyć wyznaczone cele.

Ostatnia grupa to tryby celu. Wymagają one od gracza wykonania określonych celów, niekoniecznie powiązanych z walką z przeciwną drużyną. Pierwszym trybem tego typu jest Zdobądź flagę, wymagający od gracza przyniesienie flagi z bazy przeciwnika do swojej.

Podobnym trybem jest Uplink, jednak wymaga on od drużyny podłożenie drona szpiegowskiego do stacji wroga. Ostatni tryb to Ochrona, podczas którego drużyny na zmianę ochraniają bezbronnego robota, w stronę terytorium wroga.

Multiplayer - klasy postaci, specjalności

Grając w dowolny tryb gry wieloosobowej musisz wybrać klasę postaci. Każdy specjalista wyróżnia się jedną specjalną bronią oraz jedną umiejętnością. Tylko pierwsze cztery klasy są od początku dostępne, a kolejne 5 trzeba odblokować.

Pierwszą klasą postaci jest Ruin. Jego broń to Kolce Grawitacyjne, które wywołują falę uderzeniową, zadającą spore obrażenia w okolicy. Jego specjalna umiejętność to Przeładowanie, pozwala ona na tymczasowe znaczne przyśpieszenie sprintu.

Druga klasa to Outrider. Jego specjalna broń to Sparrow, specjalny łuk który zadaje obrażenia w zależności od siły naciągu cięciwy, używający eksplodujących strzał. Unikalna umiejętność to Impuls Rozpoznania, który pozwala wykrycie wrogów znajdujących się w okolicy.

Kolejną klasą jest Prophet. Posiada on pistolet Tempset, zadający śmiertelne obrażenia przy trafieniu i porażający przeciwników w zasięgu małych wybuchów. Jego unikalna umiejętność, Zakłócenie, powala na cofnięcie się do pozycji, w której wcześniej się znajdowałeś.

Czwarta klasa to Battery. Posiada ona granatnik o nazwie War Machine, który wystrzeliwuje wybuchające pociski mogące odbijać się od ścian. Unikalna umiejętność to Pancerz Kinetyczny, który pozwala odbijać pociski w niego trafiające.

Piąta klasa i wszystkie kolejne są klasami z początku zablokowanymi. Po odblokowaniu Serpath posiada broń Annihilator, sporej wielkości broń która zabija wszystko, co trafi. Jego specjalna umiejętność to Koncentracja Bojowa, która tymczasowo zwiększa mnożnik punktów, tym samym ułatwiając rozpoczęcie serię zabójstw.

Nomad jest szóstą klasą specjalistów. Zamiast broni, posiada on dwie unikalne umiejętności. Pierwszą z nich jest Rejack. Pozwala ona na odrodzenie się w miejscu śmierci. Druga z nich to H.I.V.E., pozwalająca tworzyć pułapki na wrogów.

Reaper to siódma klasa postaci. Posiada on Scythe, mini-gun potrafiący strzelać ogniem ciągłym przez kilka sekund. Jego unikalna umiejętność Psychoza tworzy klony Reapera, które dla przeciwnika są trudne do odróżnienia od oryginału.

Przedostatnia klasa to Spectre. Jego unikalną bronią jest Ripper, krótkie ostrze znacznie zwiększające zadawane obrażenia przy walce wręcz. Kamuflaż to umiejętność Spectre, pozwalająca na pozostawanie niewidzialnym przez kilka sekund.

Dziewiąta i ostatnia klasa to Firebreak. Każdy specjalista tej klasy posiada Purifier, potężny miotacz ognia o krótkim zasięgu. Jego unikalna umiejętność, Fala Gorąca, po użyciu tworzy wokół gracza aurę spowalniającą i oszałamiającą przeciwników.

Powrót do spisu treści: Call of Duty: Black Ops 3 - Poradnik, Solucja - opis przejścia i przewodnik dla gry sieciowej

Zobacz także