Call of Duty: Black Ops 3 wygenerowało 550 mln dol. w trzy dni
Seria wraca do formy.
Najnowsza odsłona serii Call of Duty ponownie zarobiła miliony dolarów, ale ważniejsze dla Activision będzie zapewne pobicie wyników gier z ostatnich lat.
Wydawca ujawnił, że w premierowy weekend (piątek-niedziela) wypracowano 550 milionów dolarów przychodów na całym świecie. Tym samym strzelanka zanotowała najlepszy debiut w całej branży rozrywki w tym roku, pokonując między innymi rezultat pierwszych trzech dni filmu „Jurassic World”.
Activision dodaje, że sprzedaż cyfrowa Black Ops 3 była niemal dwa razy większa niż w ubiegłym roku (Advanced Warfare). „Znacząco” wzrosło też zainteresowanie pudełkami w zestawieniu z dwoma poprzednimi latami (Ghosts i Advanced Warfare).
Takie szczegóły - choć mało konkretne - pozwalają sądzić, że to największy sukces Call of Duty od czasu Black Ops 2 w 2012 roku. Ta produkcja - także od studia Treyarch - wypracowała 500 mln dolarów w zaledwie 24 godziny, tylko w Stanach Zjednoczonych.
Widać także, jak dużym zainteresowaniem cieszy się cykl Black Ops w porównaniu z innymi odsłonami serii. Warto dodać, że baza użytkowników PlayStation 4 i Xbox One jest coraz większa, co po części rekompensowane jest jednak gasnącą poprzednią generacją.
Amerykańska firma podała też popularną ostatnio statystykę „zaangażowania” fanów - posiadacze Black Ops 3 grają podobno dłużej niż kiedykolwiek wcześniej w historii Call of Duty.
Krótka przerwa? Zobacz także: