Call of Duty: Black Ops 3 z narzędziami do tworzenia modów
Lepiej późno niż wcale.
Zbliżamy się do premiery Call of Duty: Infinite Warfare, więc Activision zdecydowało się rozszerzyć dostęp do poprzedniej odsłony serii i opublikować narzędzia do tworzenia modyfikacji w Call of Duty: Black Ops 3.
Zamknięta faza testów alpha wystartowała już w kwietniu, a teraz wydawca jest gotowy udostępnić programy dla wszystkich zainteresowanych - choć jeszcze w wersji beta.
Aplikację znajdziemy na Steamie, w sekcji z narzędziami. Jak się okazuje, Call of Duty: Black Ops 3 do tworzenia poziomów nadal wykorzystuje zasłużony edytor GtkRadiant, pamiętający jeszcze lata świetności id Software.
Gracze otrzymują opcje tworzenia nie tylko całych lokacji, ale mogą też eksperymentować z bronią czy trybami rozgrywki, tworząc własne opcje zabawy - także w kooperacyjnym Zombie.
Niestandardowe atrakcje znajdziemy z poziomu nowej przeglądarki serwerów nierankingowych. Projekty publikowane są w Steam Workshop, co zapewnia łatwy dostęp i proste aktualizowanie.
Warto dodać, że do grania na modach nie musimy pobierać żadnych narzędzi. Te potrzebne są tylko do ich tworzenia.
Przygotowano dwa poradniki dla początkujących: jak grać i jak tworzyć mody.
Odpowiedzialne za produkcję studio Treyarch udostępniło także program do zarządzania obiektami oraz cały szereg modeli do budowania własnych map. Są też przykładowe lokacje, jedna dla trybu sieciowej rywalizacji i druga dla Zombie.