Skip to main content

Call of Duty: Black Ops 4 - Dzikie Karty

Jak ich używać.

Dzikie Karty to bardzo ważny element customizacji postaci i tworzenia klasy w wielu odsłonach Call of Duty, także w Black Ops 4. Dzięki nim możemy dobierać nieco mniej typowe zestawy wyposażenia.

Karty te zmieniają bowiem dostępne opcje modyfikacji naszego żołnierza. Przykładowo, możemy dzięki nim wyposażyć jedną z broni dodatkowych jako broń główną.

Tutaj opisujemy najbardziej przydatne karty i wskazujemy, jakich warto używać w zależności od naszych preferencji związanych z rozgrywką.

Warto też wspomnieć, że w menu tworzenia własnej gry wieloosobowej wszystkie elementy są odblokowane, więc to dobre pole do eksperymentowania z różnymi kombinacjami ekwipunku i broni.

Najlepsze Dzikie Karty

Niektóre karty są bardziej ciekawostką - choćby Przesada, która pozwala wyposażyć dwie bronie główne (jedną zamiast broni dodatkowej). Są też jednak takie, które wydają się momentami wręcz niezbędne.

Karta Spec od głównej oferuje nam kolejne pole na dodatek do broni głównej. Domyślnie zamontować można dwa dodatki, ale karty tego typu pozwalają na więcej, co może naprawdę poważnie ulepszyć naszą broń. Maksymalnie dostajemy więc aż 5 pól na dodatki (ponieważ mamy dostęp do 3 kart Spec od głównej).

Karty Łakomstwo na atut pozwalają w większym stopniu specjalizować żołnierza i przystosować do konkretnych warunków. Dzięki nim w 3 polach na Atuty wyposażyć możemy atuty z jednej kategorii - domyślnie mamy 1 slot na 1 kategorię. Pozwala to w efekcie połączyć na przykład szybkość Wagi Lekkiej ze zwiększoną zwinnością i szybszym przycelowaniem.

Chciwość na atut to z kolei karta, która pozwala wyposażyć dodatkowe atuty, poza 3 podstawowymi. Uczyni to naszą postać bardziej sprawną, ale oczywiście kosztem innych elementów wyposażenia.

Ważną kartą jest też Modyfikacja operatora głównej. Więcej o modyfikacjach operatora piszemy w osobnym artykule.



Przypominamy jednak, że Dzikie Karty też podlegają systemowy „Pick 10” - czyli 10 punktom wyposażenia, które wydajemy na każdy element w menu tworzenia klasy. Nieważne czy mówimy o broni, dodatku do broni, atucie czy Dzikiej Karcie - wszystko kosztuje po 1 punkcie.

Dlatego też, przykładowo, jeśli chcemy wyposażyć broń główną w 5 dodatków, musimy wyposażyć 3 Dzikie Karty. Nie zostaną więc nam żadne punkty na broń dodatkową czy nawet na jeden atut.

Zobacz także