Call of Duty: Black Ops 4 - tworzenie klasy
Dobór wyposażenia.
Choć, jak w każdym Call of Duty, możemy korzystać w trybie wieloosobowym z jednej z pięciu klas przygotowanych przez twórców (a do 5 poziomu musimy to robić, gdyż nie mamy innego wyboru), to jednak nie ma dobrego powodu, by nie stworzyć własnej klasy.
Opcja Stwórz klasę staje się aktywna, gdy awansujemy na 5 poziom doświadczenia. Możemy wtedy wybrać dowolną broń, atuty i akcesoria - spośród tych, które oczywiście odblokowaliśmy. Kolejne elementy odblokowujemy w miarę awansowania.
Najlepiej od razu stworzyć kilka klas - dostępnych jest 6 slotów na własną klasę, więc mamy spore pole do manewru. Kiedy już spędzimy w grze trochę czasu i zdobędziemy różne dodatki do broni oraz perki, warto nawet tworzyć różne klasy z tą samą bronią, ale innymi dodatkami.
Zupełnie inaczej można bowiem grać pistoletem maszynowym z tłumikiem z atutami pozwalającymi skrywać się przed radarami wroga, a inaczej z taką samą bronią, ale połączoną z dużym kalibrem, długą lufą i perkami sprzyjającymi agresywnej, ofensywnej grze.
Wyposażenie klasy
Najlepsze bronie opisaliśmy w osobnym artykule, więc zachęcamy do zapoznania się z tekstem. Warto jednak dodać, że i tak zazwyczaj najlepiej wybrać tę broń, którą po prostu najwygodniej się gra - a po zdobyciu wprawy i doświadczenia, zastanowić się nad wyborem uzbrojenia, które jest obiektywnie lepsze.
Wybieramy więc broń główną z kilku kategorii, a także broń poboczną. Tutaj bardzo dobrym wyborem jest strzelba Mog 12 dostępna od samego początku. Dwa celne strzały z bliska zabiją wroga z pełnym paskiem życia.
Jeśli chodzi o Sprzęt, polecamy przedmioty Stymulant lub Pancerz. Pierwszy sprawia, że szybciej możemy się leczyć, a nawet podczas używania strzykawki z lekiem drugą rąką wciąż celujemy z broni. Pancerz natomiast w praktyce zwiększa naszą odporność, jakbyśmy mieli nieco więcej zdrowia - jesteśmy też jednak z nim wolniejsi, na co warto zwrócić uwagę.
W zakładkach Atuty możemy dobierać perki, które zmieniają cechy i dają różne pasywne bonusy naszemu żołnierzowi. Najczęściej wykorzystywanym i najbardziej uniwersalnym zestawem Atutów jest: Padlinożerca, Waga Lekka oraz Duch. Inne kombinacje są już sytuacyjne.
Specjalne uzbrojenie odblokowujemy dopiero od 29 poziomu - i to tylko jeden rodzaj. Przedmioty z tej zakładki mogą jednak zastąpić, jeśli zechcemy, poboczną (czyli częściej wykorzystywaną) zdolność klasową Specjalisty. Znajdziemy tu między innymi Mołotowa, granat odłamkowy czy toporek do rzucania.
Bardzo ważne są też Dzikie Karty. Dzięki nim możemy głębiej modyfikować klasę - aktywując na przykład możliwość zamontowania dodatkowych części broni głównej albo wyposażenia większej liczby atutów. Tutaj też aktywujemy specjalne Mody Operatorów, odblokowywane dla każdej broni po rozwinięciu jej do maksymalnego poziomu.
Oczywiście cały system tworzenia klasy opiera się na tradycyjnym już dla Call of Duty od studia Treyarch rozwiązaniu „Pick 10”. Mamy więc 10 punktów wyposażenia do rozdysponowania, a każda broń, dodatek, atut i tak dalej wykorzystują 1 punkt.
- Spis treści: Call of Duty: Black Ops 4 - poradnik i najlepsze porady
- Zobacz też: Call of Duty: Black Ops 4 - jak szybko zdobywać doświadczenie i awansować
Decydujemy więc, czy chcemy pozbawić się broni drugorzędnej, by dzięki zaoszczędzonemu punktowi zamontować jeden bonusowy dodatek do broni głównej, czy też może dezaktywować trzeci Atut, a w zamian za to zyskać - przykładowo - jakąś Dziką Kartę.