Skip to main content

Call of Duty Black Ops 6 - system omnimovement, czym jest i jak z niego korzystać

Jedna z największych nowości w grze.

Omnimovement - w polskiej wersji określany jako ruch wszechkierunkowy - to jedna z największych nowości wdrożonych do Call of Duty Black Ops 6. Ma on przełożenie na wszystkie dostępne tryby zabawy i umożliwia większą swobodę poruszania się.


Na tej stronie:


Co umożliwia omnimovement

Call of Duty Black Ops 6 jest pierwszą odsłoną serii, która daje graczom tak dużą swobodę poruszania się postacią, a wszystko dzięki systemowi Omnimovement. Dzięki ruchowi wszechkierunkowemu możemy teraz:

  • Sprintować w każdym kierunku - również na boki, a nawet do tyłu!
  • Wykonywać wślizgi w każdym kierunku.
  • Wykonywać nura na ziemię (tzw. dolphin dive) w każdym kierunku.
  • Mierzyć w każdym kierunku podczas postawy leżącej (czołgania), w pełnych 360 stopniach.

Sprintowanie w każdym kierunku znacząco zwiększa mobilność żołnierzy i umożliwia błyskawiczną zmianę pozycji, np. żeby oflankować wroga. Wślizg to ruch dobrze znany każdemu fanowi serii, ale w tej części został rozwinięty.

Nur na ziemię też nie jest dla serii nowością, ale dawniej był znacznie bardziej ograniczony. Teraz można się rzucać w dowolnym kierunku, a także strzelać i przeładowywać w powietrzu. Wykorzystuj takie skoki, by zaskakiwać wrogów za rogiem budynku albo ratować się w podrbramkowej sytuacji (np. pod ostrzałem lub uciekając od granatu).

Musisz pamiętać, że po wykonaniu nura, kiedy już lądujesz na ziemi, przez chwilę jesteś łatwym celem dla wszystkich wokół, bo zmniejsza się twoja mobilność. Nie wykonuj więc nurkowania w otwartej walce, kiedy ty i wróg już do siebie mierzycie albo kiedy jesteś na otwartej przestrzeni, gdzie może cię zaskoczyć ktoś, kogo nie widzisz. W takiej sytuacji wykonując nura skazujesz się na porażkę, bo tobie trudniej będzie wycelować we wroga, ale wrogowi nie będzie zbyt trudno wycelować w ciebie.

Kiedy przejdziesz do postawy leżącej i będziesz się obracał, twoja postać położy się na brzuchu, boku, a nawet plecach, byś mógł strzelać tam, gdzie znajduje się cel. Można to wykorzystać albo po wylądowaniu na ziemi po wykonaniu nura, albo zwyczajnie kładąc się na ziemi odpowiednim przyciskiem.

System omnimovement to też mniej spektakularne zmiany, a właściwie rozszerzone ustawienia związane z ruchem. Są ukryte w ustawieniach klawiszy lub kontrolera, w zakładce Ruch.

Znajdziesz tu wspomaganie sprintu, wspomaganie przeskakiwania, asystę kucania i kilka innych - przeczytaj, jak działają te funkcje, przetestuj je w grze i dobierz ustawienia pod siebie.


Jak korzystać z omnimovement

Systemu omnimovement nie trzeba w żaden sposób włączać czy aktywować. Po prostu jest w grze, gotowy, by z niego skorzystać:

  • Sprintowanie w każdym kierunku to właśnie to - wybierz kierunek i naciśnij sprint. Podobnie ze wślizgiem.
  • Aby wykonać nura na ziemię, musisz nabrać prędkości za pomocą sprintu i (zależnie od ustawień) albo przytrzymać przycisk zmiany postawy, albo nacisnąć przycisk od leżenia. Zdecydowanie zalecamy ten drugi wariant, bo jest znacznie bardziej responsywny. Warto nadmienić, że nura możesz wykonać niemal od razu po rozpoczęciu sprintu - nawet jeśli wydaje się, że postać się jeszcze nie rozpędziła.
  • Celowanie w 360 stopniach podczas leżenia jest automatyczne.

Zobacz także