Call of Duty: Infinite Warfare - multiplayer: tryby gry, zasady i porady
Opis i wskazówki dotyczące wszystkich trybów sieciowych.
Multiplayer to dla wielu graczy najważniejszy element każdej odsłony Call of Duty, choć w tym roku naprawdę warto zapoznać się także z kampanią fabularną. Infinite Warfare to naprawdę świetna przygoda dla jednego gracza.
Jak wszystkie części serii, nowa także oferuje wiele trybów wieloosobowej rozgrywki. Każdy powinien więc znaleźć coś dla siebie. Trzeba jednak pamiętać, że obecność w grze aż 14 trybów skutkuje rozbiciem liczby użytkowników. W efekcie niektóre tryby cieszą się o wiele mniejszym zainteresowaniem.
Najpopularniejszymi pozostają Deathmatch, DM Drużynowy, Dominacja i Zabójstwo potwierdzone. W trybach takich jak Kierat czy Wsparcie musimy czasem poczekać kilka minut na odnalezienie towarzyszy zabawy.
Poniżej opiszemy wszystkie obecne w Infinite Warfare tryby. Zaoferujemy też niezbędne wskazówki i porady dotyczące każdego z nich.
DM Drużynowy
Starcia dwóch drużyn, składających się maksymalnie z 6 graczy. Jeden z najchętniej wybieranych trybów w każdym Call of Duty. Zasady są proste - należy likwidować wrogów. Wygrywa drużyna, która jako pierwsza zdobędzie 100 punktów. Jeden punkt przyznawany jest za każde zabójstwo.
Dobór broni i wyposażenia jest zależy od mapy, ale nie trzeba stawiać na gadżety czy zdolności pomagające drużynie. Najlepsze jest postawienie na maksymalne obrażenia i ułatwienie sobie gry.
Pistolety maszynowe i strzelby będą idealne, jeżeli gramy na mapie z wieloma pomieszczeniami czy korytarzami. Wskazówka ta dotyczy właściwie wszystkich trybów gry.
Linia Frontu
Wariacja trybu DM Drużynowy. Tu także rywalizują dwa zespoły (maksymalnie sześcioosobowe), a celem jest wyłącznie eliminowanie oponentów. Różnicą jest jedynie to, że po śmierci zawsze odradzamy się w bazie na dwóch przeciwległych końcach mapy, a nie w losowych miejscach.
Z racji na tę lekką zmianę formuły, warto tu bardziej uważać i osłaniać sobie nawzajem tyły. Dotarcie z bazy do miejsca akcji może zająć trochę czasu, przez co zgony są bardziej uciążliwe niż w DM Drużynowym.
Dominacja
To również jeden z ulubionych trybów graczy. Dwie sześcioosobowe drużyny toczą bój o kontrolę nad trzema punktami kontrolnymi. By przejąć punkt, należy przy nim przebywać przez kilkanaście sekund.
Zgrany zespół będzie miał zdecydowaną przewagę, co do tego nie ma wątpliwości. Razem z drużyną należy ustalać, kto przejmuje dany obszar. Oczywiście przyda się komunikacja głosowa.
W tym trybie przyda się Kombinezon Agresora z jego mikrowieżyczką, która pomoże w trakcie obrony punktu przed napastnikami.
Znajdź i zniszcz
Jeden z najbardziej klasycznych trybów zabawy, bardziej wymagający i stawiający na taktyczne podejście. Tu do sukcesu także przyda się stała komunikacja z towarzyszami.
Jedna drużyna broni dwóch punktów, a druga musi podłożyć pod jeden z nich ładunek wybuchowy. Co ważne - śmierć oznacza konieczność czekania do kolejnej rundy, co wymusza ostrożne granie. Czujność musi być tu wyostrzona.
Dobrym rozwiązaniem jest wyposażenie broni w tłumik i wybranie Atutu wyciszającego odgłosy biegania. Dzięki temu nie będziemy pojawiać się na minimapie wrogów.
Zabójstwo potwierdzone
Także jeden z popularniejszych trybów. Przypomina DM Drużynowy - bierzemy udział w rywalizacji dwóch sześcioosobowych drużyn. Liczy się jednak nie tylko zabijanie wrogów.
Najważniejsze jest zbieranie nieśmiertelników poległych, zarówno towarzyszy, jak i wrogów. Gdy zabijemy przeciwnika, pojawi się przy nim czerwony nieśmiertelnik. Dopiero, gdy go zbierzemy, punkt zostanie nam przyznany. Jeżeli natomiast kolega wroga podniesie nieśmiertelnik jako pierwszy, punkty za wyeliminowanie nie zostaną nam przyznane.
Oczywiste, że należy tu trzymać się w grupie. Dzięki temu będziemy w stanie szybko przejąć nieśmiertelnik poległych towarzyszy.
Deathmatch
Tryb, w którym najbardziej liczą się indywidualne umiejętności. Każdy walczy tu z każdym, nie ma podziału na drużyny. Oznacza to, że wroga spotykamy praktycznie bez przerwy. Najlepiej stosować bronie szybkostrzelne lub strzelby.
Z racji tego, że przeciwnicy są dookoła i trudniej przewidywać pozycje wrogów niż w trybach drużynowych, skrywanie swojej pozycji tłumikiem i perkami nie jest opłacalne - choć nadal pomaga. Może lepiej jednak zainwestować w inne akcesoria.
Umocniony punkt
Tryb drużynowy będący wariacją Dominacji. Celem jest przejęcie jednego obszaru, a następnie utrzymanie go przez określony czas. Jeżeli nam się powiedzie - zdobywamy punkt.
Ponownie, do obrony obszaru przydatny okaże się kombinezon Agresora, dlatego dobrze, by co najmniej jeden członek zespołu wybrał ten właśnie sprzęt.
Uplink
Specyficzny tryb, który trudno porównać do jakiegokolwiek innego - choć ma pewne cechy wspólne z Przechwyceniem flagi. Celem w Uplink jest zdobycie drona i przeniesienie go do stacji nadawczej przeciwnej drużyny.
Wygrywa zespół (drużyny są maksymalnie czteroosobowe), który więcej razy skutecznie przechwyci i wykorzysta drona. Warto zaznaczyć, że gracz przenoszący urządzenie nie może używać podstawowej broni, a więc należy go ochraniać.
Obrońca
Podobnie jak w trybie Uplink przechwytujemy tu drona, ale celem nie jest odniesienie go we wskazane miejsce, a jak najdłuższe przetrzymanie.
Jeżeli zdobyliśmy drona, należy odnaleźć sojuszników, by gwarantowali nam ochronę. Do obrony przydadzą się granaty oślepiające i spowalniające gadżety.
Zarażony
Jeden z trybów specjalnych, a więc takich, w którym zasady są dalekie od typowych. W momencie rozpoczęcia meczu wszyscy gracze - maksymalnie 18 - są oznaczeni jako przyjaźni. Po zakończeniu pierwszego odliczania, jeden zamienia się w Zarażonego.
Celem Zarażonego jest likwidowanie innych. Może się on odradzać, ale nie korzysta z broni palnej, a walczy jedynie w zwarciu, jako robot. Wszyscy zlikwidowani przez Zarażonych, sami zasilają ich szeregi. Zwycięża gracz, który utrzyma się przy życiu jako ostatni, bądź też wygrywają Zarażeni, jeżeli nikt nie pozostanie przy życiu.
Najlepszym wyborem broni w tym trybie jest strzelba, z uwagi na fakt, że Zarażeni muszą się zbliżyć, by cię zaatakować. Często wystarczy jeden strzał ze strzelby, by pozbyć się wroga.
Zdobądź flagę
Klasyczna zabawa w przechwytywanie flagi. Każda drużyna ma swoją flagę oraz bazę. Celem jest zabranie flagi wrogów i odniesienie jej do punktu, w którym znajduje się nasza flaga. Przechwycenie jest zaliczone wtedy, gdy nasza flaga nie jest zabrana przez oponentów.
Znajdź i uratuj
Trym stanowiący połączenie Znajdź i zniszcz oraz Zabójstwo potwierdzone. Po zastrzeleniu wroga pojawia się jego nieśmiertelnik. Musimy go podnieść, by na stałe wyeliminować przeciwnika z rundy. Jeżeli jednak sojusznik podniesie nieśmiertelnik pokonanego, ten natychmiast się odradza.
Kierat
Kolejny tryb, w którym znaczenie mają nieśmiertelniki pokonanych wrogów. Musimy je zbierać i odnosić we wskazane miejsce, by zdobywać punkty dla drużyny.
Spis treści: Call of Duty: Infinite Warfare - Poradnik, Solucja
Zabawa bronią
Jeden z popularniejszych trybów specjalnych. Zasady są specyficzne - nie dobieramy tu własnego uzbrojenia. Każdy zaczyna z pistoletem, a po każdym zabójstwie otrzymuje następną w kolejności broń. Śmierć równoznaczna jest z cofnięciem postępów. Wygrywa gracz, który jako pierwszy otrzyma ostatnią, najlepszą broń.