Skip to main content

Call of Duty mogło otrzymać grę strategiczną. Blizzard odrzucił pomysł

Reżyser Starcraft 2 bardzo chciał stworzyć kolejną grę RTS.

Studio Blizzard dawniej słynęło przede wszystkim wysokiej jakości grami strategicznymi, dzięki wyjątkowo udanym seriom Warcraft i Starcraft. W ostatnich latach firma niemalże porzuciła ten gatunek, ale jak się okazuje, przez długi czas niektórzy deweloperzy zaciekle walczyli o wypuszczenie nowej gry strategicznej.

Znany dziennikarz branżowy Jason Schreier przygotowuje się właśnie do wydania swojej książki o historii studia Blizzard, przy której tworzeniu rozmawiał z setkami byłych i obecnych pracowników firmy. W ramach promocji swojego najnowszego dzieła autor zorganizował sesję „Zapytaj mnie o co chcesz” na Reddicie, gdzie dzielił się różnymi anegdotami z dziejów studia. Jak możemy się dowiedzieć Tim Morten, reżyser Starcrafta 2, był „zdesperowany”, aby przekonać zarząd do stworzenia nowej gry strategicznej.

Starcraft 2 sprzedał się całkiem dobrze, ale nie na tyle dobrze, by spełnić wysokie wymagania firmy. Do tego wyglądało na to, że każda część z planowanej trylogii poradzi sobie na rynku gorzej, niż poprzednia” - opowiada Schreier. „Reżyser Tim Morten miał plan, aby wypuszczać nowe paczki zawartości w ramach Nova Covert Ops, ale to także nie sprzedało się super dobrze. Potem Starcraft 2 przeszedł na free to play i znowu odniósł duży sukces, ale nie aż taki, jak Overwatch czy Heartstone”.

Zobacz na YouTube

Morten i jego zespół przez lata chcieli stworzyć nowego RTS-a, przedstawiając różne koncepty i prototypy. Od Warcrafta 4, do nawet strategicznego Call of Duty” - kontynuuje dziennikarz dodając, że deweloper był „zdesperowany”, proponując strategiczny spin-off strzelanki. „Ale włodarze Blizzarda nie mieli ochoty na nową strategię. Zakładali stworzenie sequela dopiero po premierze Warcraft 3 Reforged, a ten, jak wiemy, okazał się porażką i pierwszą bezsprzecznie złą grą w historii Blizzarda oraz plamą na ich honorze”.

Dalej możemy się dowiedzieć, że finalnie Tim Morten finalnie opuścił szeregi firmy w 2020 roku, zakładając studio Frost Giant. Wraz z tym zespołem deweloper stworzył darmową grę strategiczną Stormgate, która jednak także nie okazała się zbyt wielkim sukcesem. Obecnie tytuł ma „mieszane” oceny na Steamie. Krytyczne głosy zwracają uwagę, oprócz kwestii technicznych, m.in. na to, że tytuł nie posiada własnej osobowości, nieustannie kopiując popularne motywy z innych produkcji, nawet jeśli niekoniecznie do siebie pasują.

Zobacz także