Call of Duty nauczyło Activision, jak rozwijać inne marki
Cykl jest wzorem dla innych serii firmy.
- Activision Blizzard chce rozwijać inne marki na wzór Call of Duty
- Cykl jest jedną z trzech serii, które co roku generuje ponad miliard dolarów przychodów
Na telekonferencji z inwestorami Activision Blizzard poinformowało, że sposób rozwoju serii Call of Duty chce zastosować w przypadku innych swoich marek.
Strategia zakłada między innymi regularną dostawę dodatkowych zawartości do danych produkcji. W planach jest również przygotowywanie darmowych (opartych na modelu Free to Play) odsłon poszczególnych cykli i wydawanie wszystkich tytułów na różnych platformach.
Przedstawiciele koncernu wyjaśniają, że celem wspomnianych działań będzie zwiększenie liczby graczy, a także tak zwanego „zaangażowania” użytkowników oraz kwot wydawanych na gry i opcjonalne mikropłatności.
Wzorowanie na Call of Duty nie jest zaskoczeniem, jeżeli wziąć pod uwagę dane. Seria strzelanek od momentu debiutu pierwszej części wygenerowała łącznie ponad 27 miliardów przychodów. Cykl to także jedna z trzech marek - obok Candy Crush i World of Warcraft - które co roku osiąga wynik na poziomie miliarda dolarów.
W raporcie za miniony rok fiskalny Activision Blizzard ujawniło, że w omawianym okresie przychody firmy wyniosły 8,09 mld dolarów (wzrost o 25 proc. względem poprzedniego roku), co przełożyło się na zyski na poziomie 2,2 mld dolarów (więcej o niemal połowę).