Call of Duty: WW2 - klasy, dywizje i wyposażenie
Tworzenie i rozwój żołnierza.
W Call of Duty: WW2, jak w każdej odsłonie serii, pojawia się system klas. W najnowszej części jest jednak zaprojektowany nieco inaczej niż zwykle. Mamy do czynienia z Dywizjami.
Dywizję wybieramy po pierwszym uruchomieniu trybu multiplayer. Do wyboru mamy pięć Dywizji, a każda to dostęp do innych bonusów.
- Piechota. Poziom 1: odblokowanie bagnetu do karabinu. Poziom 2: drugi dodatek do broni głównej. Poziom 3: dodatkowe magazynki. Poziom 4: szybsze poruszanie się przy celowaniu.
- Spadochroniarze. Poziom 1: tłumik do pistoletów maszynowych. Poziom 2: bieg na dłuższym dystansie. Poziom 3: szybsze wspinanie się. Poziom 4: szybszy bieg.
- Pancerni. Poziom 1: dwójnóg do karabinów maszynowych. Poziom 2: odporność na szok wybuchowy i taktyczne zdolności wroga. Poziom 3: mniejsze obrażenia od ognia. Poziom 4: znacznie zmniejszone obrażenia od wybuchów.
- Piechota górska. Poziom 1: strzelec wyborowy. Poziom 2: stała niewykrywalność dla zwiadu. Poziom 3: ukrycie przed wrogimi nagrodami za serie. Poziom 4: ciche kroki.
- Ekspedycyjni. Poziom 1: pociski zapalające do strzelby. Poziom 2: wybór wyposażenia taktycznego i ofensywnego. Poziom 3: rzucanie wyposażeniem dalej, szybciej i w biegu. Poziom 4: uzupełnianie wyposażenia po biegu przez ciała wrogów.
Każda Dywizja oferuje na początku inną broń, ale później możesz odblokowywać i wyposażać dowolny rodzaj uzbrojenia. Przy wyborze kieruj się więc bonusami za poziomy rozwoju w ramach Dywizji.
Po osiągnięciu 2, 4, 6 i 8 poziomu ogólnego profilu możesz tworzyć - po każdym z tych progów - nowego żołnierza, już z innej Dywizji.
Wyposażenie i trening podstawowy
Call of Duty: WW2 nie oferuje tradycyjnych dla serii perków. W zamian otrzymujemy do wyboru jeden z 21 rodzajów treningu podstawowego. Na początku dostępne są wyłącznie trzy:
- Wywiad - wrogie nagrody za serie i przeciwnicy, który zraniłeś, są oznaczani na minimapie.
- Wyrzutnie - gdy wybierzesz wyrzutnię jako broń dodatkową, amunicję podniesiesz z wrogów.
- Zaopatrzenie - zwiększa koszt serii i pozwala jej użyć tylko raz na mecz, ale za to postęp nie resetuje się po śmierci.
Każdy z wymienionych treningów ma wady i zalety. Wybór zależy od naszego stylu gry. Początkującym polecamy jednak Wywiad lub Zaopatrzenie - to drugie szczególnie, jeżeli macie problem z uzyskaniem nagrody za serię w normalny sposób.
Na ekranie modyfikacji żołnierza wybierzemy także broń główną. Tę podzielono tradycyjnie na karabiny (samopowtarzalne i automatyczne), pistolety maszynowe, karabiny snajperskie, LKM-y i strzelby. Broń poboczna to pistolety lub saperka, a w przypadku treningu Wyrzutnie, takie wyrzutnie.
Wreszcie, wybieramy także wyposażenie - ofensywne lub taktyczne (obydwa w przypadku Dywizji Ekspedycyjnych). Wyposażenie ofensywne to różne granaty, mina, nóż do rzucania, a także dynamit.
Wyposażenie taktyczne pomaga w inny sposób, nie służy do zadawania obrażeń. To granat dymny, granat ogłuszający, granat gazowy, a także flara sygnalizacyjna, ujawniająca oponentów.