Call of Duty: WW2 przez przypadek oferowało podwójne doświadczenie
Nietypowa pomyłka.
Call of Duty: WW2 nadal ma problemy z serwerami i usterkami w okresie popremierowym, lecz nie wszystkie błędy twórców są negatywne. Jak się bowiem okazuje, gracze od dnia debiutu otrzymywali podwójne punkty doświadczenia.
Odpowiedzialne za prace studio Sledgehammer Games zdało sobie sprawę z tego faktu dopiero wczoraj, po czym wyłączyło niespodziewany bonus.
Najnowsza odsłona serii ukazała się w piątek - 3 listopada - i już w weekend włączono podwójne doświadczenie. Gracze wkrótce dostrzegli jednak, że choć liczba punktów doświadczenia spadła w poniedziałek, to nadal tempo jego pozyskiwania było zaskakująco wysokie.
Założyciel Sledgehammer Games - Michael Condrey - wyjaśnił na Twitterze, że podczas wspomnianego weekendu przez przypadek włączono... potrójne doświadczenie, opisywane jako 3XP.
Zobacz: Call of Duty: WW2 - poradnik i najlepsze porady
Jak do tego doszło? Deweloperzy nie zdawali sobie sprawy, że podwójny - 2XP - poziom był już aktywny i pozostał włączony, gdy specjalna inicjatywa się zakończyła. Sądzono, że gra automatycznie przeszła z 2XP na standardowe 1XP i dopiero niedawno zdano sobie sprawę, że faktycznie obniżono tempo zdobywania punktów, ale z 3XP na 2XP.
Od wczorajszego poniedziałku sytuacja wróciła do normy, czyli do poziomu 1XP.
„Niechcący wydaliśmy grę z włączonym 2XP. Wszyscy otrzymywali podwójne punkty doświadczenia od 3 listopada. Aż do zmiany playlisty w czwartek wieczorem, gdy na dobrą sprawę aktywowaliśmy 3XP” - tłumaczy Condrey.
„Gracze zaczynający wcześni otrzymali więc spore fory” - dodaje deweloper.