Camelot Unchained w ostatniej chwili sfinansowane na Kickstarterze
MMO Marka Jacobsa pozyskało ponad 2 mln dol.
Na 9 godzin przed końcem kampanii, producenci Camelot Unchained mogą odetchnąć z ulgą - dzięki intensywnej promocji w ostatnich tygodniach udało się w pełni sfinansować projekt MMO i pozyskać ponad 2 mln dol.
Na 48 godzin przed końcem zbiórki pieniędzy, studio City State Entertainment, założone przez Marka Jacobsa, weterana branży MMO, potrzebowało jeszcze 260 tys. dol., a powodzenie długiej kampanii stało pod znakiem zapytania. Jednak w ostatnich godzinach projektem zainteresowało się ponad 2 tys. nowych graczy.
Użytkowników Kickstartera nie zraziła odległa data premiery, wczesna faza produkcji, wizja opłat abonamentowych oraz fakt, że twócy mogą pochwalić się jedynie kilkoma grafikami koncepcyjnymi, prosząc jednocześnie o dużą sumę pieniędzy.
Akcja Camelot Unchained toczy się w postapokaliptycznym świecie fantasy, a elementem wyróżniającym produkcję jest rezygnacja z klasycznych rozgrywek typu Player vs Player (gracz kontra gracz) czy Player vs Environment (gracz kontra środowisko). Unchained stawia na RvR, czyli walkę pomiędzy poszczególnymi krainami. Gracze wybudują własne domostwa, twierdze i zamki, chętnie oblegane przez przeciwników z innych krain.
Camelot Unchained ukaże się w grudniu 2015 roku, wyłącznie na PC. Po premierze twórcy przewidują wprowadzanie płatnych subskrypcji.