Capcom nie wyeliminował błędu w Street Fighter 5 od premiery - modder naprawił grę w dwa dni
Dla chcącego nic trudnego.
Street Fighter 5 w wersji PC od premiery boryka się z bugiem pogarszającym jakość gry online. Twórcy do tej pory nie naprawili błędu, ale autorowi modów o pseudonimie Altimor zaprojektowanie poprawki zajęło dwa dni.
Bug kodu sieciowego sprawia, że tylko jeden z graczy odczuwa tak zwany rollback, który w teorii ma wyrównywać szansę i zapewniać w miarę komfortowe wrażenia z walki przy nieco gorszym stanie połączenia - powinno jednak tego doświadczać dwóch zawodników.
- Zajęło mi to trochę ponad dwa dni, a Capcom nie spatchował tego buga od 4 lat - powiedział Altimor. - Całość była po prostu związana z inżynierią odwrotną. Można byłoby zrobić to w 30 minut, gdyby posiadać kod źródłowy gry.
Zainteresowani muszą tylko pobrać udostępniony na forum Reddit plik i przenieść go do folderu z grą. Warto jednak zauważyć, że poprawka to dopiero prototyp i nie działa jeszcze idealnie.
Okazuje się, że fix sprawia problemy, kiedy gramy na PC z rywalem z PlayStation 4. Doświadczenie jest wtedy niekomfortowe dla użytkownika konsoli, dlatego po zainstalowaniu poprawki warto toczyć potyczki jedynie z innymi posiadaczami wersji komputerowej.
Altimor pracuje już nad nową wersją, która ma wyeliminować niedociągnięcia podczas gry w systemie cross-play. Warto jednak zaznaczyć, że Capcom może w teorii zdecydować, że zbanuje graczy używających poprawki - ponieważ w praktyce jest to korzystanie z nieoficjalnego patcha podczas gry multiplayer.
Źródło: Reddit
Następnie: Pierwsze gry Microsoftu na Xbox Series X ukażą się także na Xbox One