Capcom odpowiada na krytykę Dragon’s Dogma 2. „Przepraszamy za niedogodności”
DLC raczej nie znikną.
Capcom w dość japoński sposób odpowiedział na krytykę Dragon’s Dogma 2 ze strony graczy, którym do gustu nie przypadł fakt, że produkcja zadebiutowała z problemami technicznymi - oraz z szeregiem mikropłatności, o których nie informowano przed premierą.
Oceny w mediach były bardzo wysokie, ale autorzy także nie wiedzieli o tym elemencie oczekiwanego tytułu. Gracze nie zostawiają już jednak suchej nitki na tytule, dodając narzekania na DRM od Denuvo oraz słabą optymalizację na PC. Średnia ocena na Steamie jest obecnie „Mieszana”, z 40 procent pozytywnych opinii.
Dzisiaj - w dniu premiery - w sklepach cyfrowych pojawiło się też ponad dwadzieścia dodatków. Większość sprzedawanych elementów odblokować można podczas standardowej rozgrywki, ale to nie było chyba zbyt jasno wyjaśnione i nie uspokoiło nastrojów.
W komunikacie opublikowanym na Steamie wydawca zapewnia teraz, że „otrzymał liczne komentarze od społeczności”. „Wszystkich, którzy z niecierpliwością czekali na grę, szczerze przepraszamy za wszelkie niedogodności” - dodano.
Te niedogodności to raczej nawiązanie do awarii i błędów, którym Capcom obecnie się „przygląda/naprawia”. W planach na nadchodzącą przyszłość jest także wyjątkowo przełomowa funkcja, jaką będzie możliwość rozpoczęcia nowej kampanii bez nadpisywania poprzedniego save'a.
Jeśli mowa o płatnych DLC, firma precyzuje po prostu sytuację i opublikowała listę sprzedawanych elementów, które można także odblokować w grze bez płacenia. To zdecydowana większość, może z wyjątkiem ścieżki dźwiękowej:
- Art of Metamorphosis - edytor postaci
- Ambivalent Rift Incense - zmiana inklinacji towarzyszy
- Portcrystal - punkt szybkiej podróży
- Wakestone - wskrzeszenie postaci
- 500 Rift Crystals / 1500 Rift Crystals / 2500 Rift Crystals - kryształy do wydania
- Makeshift Gaol Key - klucz ucieczki z więzienia
- Harpysnare Smoke Beacons - zanęta na harpie
Jeśli mowa o wydajności, komunikat powtarza słowa, które rozsyłano do mediów już wcześniej - winne jest obciążenie procesora, a sytuacja być może ulegnie poprawie w przyszłości.
„W Dragon's Dogma 2 duża pula zasobów procesora przydzielana jest na każdą postać i dynamicznie obliczanie wpływu jej fizycznej obecności w różnych lokacjach. W niektórych sytuacjach, gdy jednocześnie pojawia się wiele postaci, wykorzystanie procesora może być bardzo wysokie i może wpływać na liczbę klatek na sekundę” - wyjaśniono.
„Zdajemy sobie sprawę, że w takich sytuacjach ustawienia zmniejszające obciążenie karty graficznej mogą mieć obecnie ograniczony efekt. Szukamy jednak sposobów na poprawę wydajności w przyszłości” - dodano.