Capcom: tworzenie gier na konsole nowej generacji zajmuje 8-10 razy więcej czasu
Prace wspomoże silnik Panta Rhei.
Deweloper z Capcomu uważa, że debiut konsol nowej generacji przełoży się na znaczy wzrost nakładów pracy potrzebnych do wyprodukowania wysokiej jakości gier.
- Ilość pracy potrzebnej przy produkcji gier nowej generacji jest od 8 do 10 razy większa niż na sprzęcie obecnej generacji - przyznał Masaru Ijuin, starszy menedżer zarządzania technologią.
Wywiad opublikowano już jakiś czas temu na oficjalnej stronie Capcomu. Deweloper mówi także o pracach nad silnikiem Panta Rhei, napędzającym między innymi darmowe Deep Down na PlayStation 4, zastępując obecne MT Framework z X360 i PS3.
- Planując produkcję gier na konsole nowej generacji, czuliśmy, że potrzebujemy całkowicie przebudować środowisko deweloperskie, by lepiej poradzić sobie z coraz bardziej skomplikowanym sprzętem - mówił Ijuin. - To właśnie dlatego rozpoczęliśmy prace nad nowym silnikiem.
- Panra Rhei został zaprojektowany, by odblokować potencjał nowego sprzętu. Pomaga także zredukować czas kolejnych iteracji podczas produkcji. Aby gry były bardziej ekscytujące, musimy przejść przez fazę prób i błędów, takich jak zmienianie parametrów i sprawdzanie działania gry - wyjaśniał pracownik Capcomu.
- Ten proces musi zajmować jak najmniej czasu. Zmiana czasu iteracji z dziesięciu do jednej minuty pozwala zrobić dziesięć razy więcej.