Skip to main content

Capcom ucina wsparcie dla Exoprimal. Gra nie dostanie już nowej zawartości

Niecały rok po premierze.

Wygląda na to, że wypuszczona w zeszłym roku kooperacyjna strzelanka Exoprimal nie przypadła do gustu graczom. Pomimo całkiem udanej premiery, rok później przy produkcji została zaledwie garstka oddanych fanów. Z tego powodu twórcy zdecydowali się zakończyć wsparcie dla gry po zakończeniu obecnego sezonu.

Dziękujemy za granie w Exoprimal. Wraz z premierą Aktualizacji 4, cała planowana zawartość sezonowa trafiła w ręce graczy” - czytamy w opublikowanej wiadomości. „Po sezonie 4, który zakończy się 11 lipca, powróci sezon 1. Od tego momentu nowy sezon będzie się zaczynał pierwszego dnia każdego miesiąca. Dodatkowo przepustki sezonów 1-3 ponownie pojawią się w sprzedaży. To pozwoli graczom na zdobycie przedmiotów ze wszystkich sezonów”.

Oznacza więc to, że począwszy od 11 lipca, gra będzie po prostu jeszcze raz zataczała pętlę przez wszystkie dotychczasowe sezony. Regularnie w każdym miesiącu będą powracały także eventy, takie jak okres z podwójnymi punktami doświadczenia czy specjalne wydarzenia fabularne. To samo dotyczy corocznych kampanii specjalnych, organizowanych na halloween, święta bożego narodzenia albo wielkanoc.

Zobacz na YouTube

Według danych serwisu SteamDB - a możemy zakładać, że na innych platformach sytuacja wygląda podobnie - największa jednoczesna liczba graczy na Steamie wynosiła zaledwie 80 osób, z czego 79 bawi się w grze na moment pisania tego artykułu. Spojrzenie na wykresy obejmujące większy przedział czasowy możemy zauważyć, że taka sytuacja utrzymuje się już od dłuższego czasu. Dokładniej mówiąc, znaczna większość graczy „wyparowała” zaledwie trzy miesiące po premierze. Tytuł jednak kilka razy „odżył” na moment dzięki darmowym weekendom i startom nowych sezonów.

Z tego też powodu, jeśli gracze nie będą mogli znaleźć akurat chętnych do wspólnej zabawy, to lobby zostanie wypełniony botami, aby można było przejść, chociaż tryb fabularny. Przypomnijmy, że początkowo tytuł zapowiadał się na sukces. W ciągu pierwszych 11 dni od premiery zagrało ponad milion osób na wszystkich platformach, czemu zapewne pomogła dostępność gry w Game Passie. Kiedy liczba ta zaczęła topnieć, Capcom nie skreślił od razu tytułu, ale zamiast tego przyczyny spadku dopatrywał się w tym, że jest to całkowicie nowa marka na rynku.

Zobacz także