Skip to main content

Capcom zapewnia, że nie porzuci fizycznych wydań gier

Pomimo znacznej przewagi wydań cyfrowych.

Podczas niedawnej konferencji z inwestorami, zarząd Capcomu zapewnił, że nie zamierza rezygnować z produkcji fizycznych wydań gier. Firma decyduje się na taką deklarację pomimo znacznie więcej popularności dystrybucji cyfrowej.

Biorąc pod uwagę znaczącą liczbę klientów końcowych generujących zapotrzebowanie na wydania fizyczne gier, nie spodziewamy się wykluczenia tego typu produktów z naszej oferty” - przekazał przedstawiciel firmy podczas sesji pytań i odpowiedzi, której fragment cytuje portal VGC.

Warto jednak zauważyć, że w opublikowanym podsumowaniu roku fiskalnego 2023, japoński wydawca przyznał, że aż 90,1% egzemplarzy gier zostało sprzedanych poprzez sklepy cyfrowe, a liczba ta ma szacunkowo wzrosnąć do 93% w ciągu najbliższego roku. Obawy inwestorów o przyszłość rynku wydań fizycznych wydają się więc jak najbardziej uzasadnione.

Zeszłoroczny remake Resident Evil 4 doczekał się m.in. bogatej edycji kolekcjonerskiej.

Niemniej, chociaż w zasadzie wszystkie duże tytuły Capcomu pojawiają się zarówno w wersjach cyfrowych, jak i pudełkowych, to firma od dłuższego czasu oferuje niektóre mniejsze produkcje jedynie w formie cyfrowej. Przykładem może być wydane w zeszłym tygodniu Path of the Goddess, które jest przedstawicielem dość niszowego gatunku tower defense.

Decyzja japońskiego giganta zdecydowanie stanowi ukłon w stronę graczy, biorąc pod uwagę ogólne tendencje na rynku gier. Przykładowo twórcy Alan Wake 2 początkowo zdecydowali się na wydanie gry jedynie w dystrybucji cyfrowej i długo bronili takiego rozwiązania. Dopiero ogromny sukces produkcji skłonił deweloperów do nawiązania współpracy z wydawnictwem Limited Run Games i stworzenia wydania fizycznego.

Zobacz także