Capcom zapowiada plan pięcioletni: dodatki DLC, gry mobilne i sieciowe
Oraz 100 nowych pracowników co roku.
Capcom przyznaje, że w kończącym się 31 marca roku fiskalnym bardzo dobrze poradziło sobie Monster Hunter 4 oraz popularne w Japonii maszyny pachinko. Ogłoszono także nowy plan działalności na następne pięć lat.
„Część naszego biznesu poradziła sobie dobrze, podczas gdy inne segmenty były słabsze. Dla przykładu, Monster Hunter 4 i maszyny pachinko przyniosły mocne wyniki, ale zawartość mobilna nie sprostała naszym oczekiwaniom.”
„W 2014 roku zintegrujemy działy globalnych operacji i sprzedaży. Naszym celem jest dalsze wzmocnienie strategii biznesowych dla (1) zawartości cyfrowej DLC, (2) zawartości mobilnej, (3) operacji sieciowych oraz (4) produkcji związanych z markami” - czytamy w komunikacie.
„Wierzę, że przygotowaliśmy już podstawy potrzebne do przeglądu działalności deweloperskich i wzmocnienia strategii marketingowych” - wyjaśnia jasno Kenzo Tsujimoto, dyrektor generalny Capcomu.
„Chcę zbudować procesy produkcji umożliwiające przydzielenie odpowiednich ludzi w odpowiednie miejsca. Ten proces będzie odpowiedzią na potrzeby klientów i zainteresowanie tytułami. Od teraz, planuję zatrudniać co roku co najmniej stu nowych deweloperów, rozwijając moce produkcyjne.”
W 2013 roku Capcom zatrudniał 2476 pracowników. Aż 67,7 procent sprzedaży generowała zawartość cyfrowa, a spadający od kilku lat zysk wyniósł niecałe 28,5 mln dol.