Skip to main content

Car Mechanic Simulator 2021 - badanie, diagnoza: przegląd stanu części

Sprawdzamy części do naprawy.

Jedną z podstawowych czynności mechanika w Car Mechanic Simulator 2021, oprócz oczywiście samej naprawy, jest diagnoza części w samochodzie. Jest to bardzo ważny aspekt gry, gdyż dostarcza on wiedzy na temat stanu technicznego auta. Poprawnie wykonane badanie auta pozwoli na wykrycie wielu usterek.

Wiele zleceń w grze, na poziomie normalnym i ekspert, polega na odkryciu części, które wymagają naprawy. Kiedy w opisie zadania widnieje napis ”nie znaleziono części”, znaczy, że sami musimy poszukać podzespołów, które wymagają wymiany.


Poniżej przedstawiamy metody i narzędzia, dzięki którym wykryjemy większość problemów w pojeździe:


Tryb badania

Jest to podstawowa czynność, która jest dostępna od początku gry . Polega na oględzinach samochodu i sprawdzeniu, które części wymagają wymiany.

Aby skorzystać z tego trybu, należy wybrać, za pomocą menu kołowego, Tryb badania (1). Wówczas znika karoseria - i możemy spojrzeć na poszczególne układy pojazdu.

W tym trybie należy podejść do kolejnych podzespołów (jak np. zawieszenie czy silnik), przytrzymać przycisk akcji i poczekać, a badanie zostanie wykonanie automatycznie. W lewym, górnym rogu ekranu pojawią się informacje o stanie technicznym części z danej grupy (2).

Dokładnie zdiagnozuj każdą grupę, by dowiedziesz się, jakie części wymagają naprawy. Zwracaj uwagę na liczby (3) po podświetleniu danej grupy (pierwsza informuje o liczbie sprawdzonych części / druga - ile łącznie części jest do sprawdzenia).


Narzędzia dodatkowe

Dzięki narzędziom dodatkowym możemy wykonać kolejne analizy stanu części. Do dyspozycji mamy 5 urządzeń, które umożliwiają sprawdzenie odrębnych grup podzespołów. Np. za pomocą miernika elektronicznego możemy przeprowadzić test elementów związanych z elektroniką w samochodzie.

Aby skorzystać z danego typu urządzenia, należy najpierw go zakupić. W warsztacie znajduje się skrzynka z narzędziami (4), za pomocą której możemy zakupić następujące akcesoria:

  • Skaner OBD (koszt: 1500 CR) - aby wykonać test, samochód musi posiadać specjalny port, a nie każde auto go posiada (najczęściej te starsze modele). Po podłączeniu urządzenia zbadamy części elektroniczne, takie jak świece i cewki zapłonowe, moduł ABS, sterowniki czy katalizator;
  • Miernik ciśnienia paliwa (koszt: 300 CR) - dzięki miernikowi sprawdzimy części związane z paliwem (np. filtr i pompa paliwa, listwy wtryskowe);
  • Miernik elektroniczny (koszt: 150 CR) - pozwala wykonać szczegółowy test elektroniki (sprawdza np. przekaźniki, akumulator, rozrusznik, alternator);
  • Miernik kompresji (koszt: 300 CR) - dzięki niemu sprawdzimy stan techniczny części związanych z rozrządem i innych podzespołów wewnątrz silnika (np. tłoki, wały czy wałki rozrządu);
  • Miernik zużycia bieżnika (koszt: 150 CR) - sprawdza się doskonale w badaniu stanu opon.

Aby użyć powyższych narzędzi, należy podejść do samochodu i wybrać jeden z typów podzespołów (np. silnik lub zawieszenie). Następnie, gdy kamera wyląduje wewnątrz auta, wybierz z menu kołowego narzędzia dodatkowe (5), a pojawią się kolejne opcje. Każde narzędzie, choć bada inne części, uruchamiamy tak samo.

Po zakończeniu pracy miernika lub skanera pojawi się raport ujawniający stan technicznych zbadanych części.


Ścieżka diagnostyczna (stacja kontroli pojazdów)

Obok naszego warsztatu możemy postawić stację diagnostyczną, w której przeprowadzimy test hamulców, zawieszenia, tulei, świateł, a także sprawdzimy wiele innych części. Ze względu na wysoką cenę (10 000 CR) radzimy zainteresować się ścieżką diagnostyczną dopiero, gdy będziemy posiadać dużo wolnych środków (powyżej 25 000 CR).

Ścieżkę diagnostyczną kupujemy poprzez skrzynkę z narzędziami (4), która znajduje się w warsztacie. Aby przeprowadzić test samochodu w stacji diagnostycznej, należy przestawić auto do tego obiektu za pomocą menu kołowego.

Aby rozpocząć test, pojazd musi być sprawny (musi zapalać i posiadać wszystkie koła), dlatego w niektórych przypadkach należy najpierw wykonać niezbędne naprawy (np. wymienić rozrusznik).

Aby zaliczyć test diagnostyczny, należy, w odpowiednim czasie, wciskać gaz lub hamulec - należy zwracać uwagę na polecenia pojawiające się na dole ekranu. Po zakończeniu badania pojawi się na ekranie raport.


Ręczny przegląd części

Niestety nie zawsze i nie wszystkie usterki wykryjemy, wykonując powyższe czynności. Kiedy przejdziemy rzetelnie przez tryb badania, skorzystamy ze wszystkich narzędzi, a nawet zaliczymy ścieżkę diagnostyczną może zdarzyć się tak, że pewne części nadal będą niewidoczne w opisie zlecenia.

Wówczas należy „naocznie” sprawdzić stan techniczny podzespołów, przyglądając się im i rozbierając kolejne elementy samochodu, by dotrzeć do zużytych części. Jest to dosyć kłopotliwa czynność, ale czasami konieczna.

Szukając wadliwych części, należy zwrócić uwagę na ich wygląd. Jeśli jakiś element jest brązowy i pordzewiały (6), wówczas raczej na pewno wymaga naprawy.

Najeżdżając kursorem na dany element, zobaczymy w lewym, dolnym rogu informacje o stanie technicznym (7). Kolory informują o rodzaju zużycia (czerwony - część zużyta, do wymiany; pomarańczowy - część podniszczona, ale jeszcze działająca; żółty - w całkiem dobrym stanie; zielony - nowa część).

Jeśli natomiast natniesz się na część, której stan techniczny opisany jest szarym kolorem, wówczas należy wymontować element, by poznać jego kondycję. W lewym, górnym rogu pojawi się komunikat informujący, jak nazywa się część, którą wymontowałeś, i jaki jest jej stan techniczny.

Jeżeli zatem wymontujesz część z szarym kolorem, a w następstwie jej stan techniczny będzie wskazywał, że część jest zużyta (czyli zmieni kolor na czerwony), wówczas raczej na pewno znajdziesz ten element na liście do naprawy.

Następnie: Car Mechanic Simulator 2021 - jak poszukać i oznaczyć części do naprawy

Spis treści: Car Mechanic Simulator 2021 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Car Mechanic Simulator 2021 - jak zakończyć zlecenie, naprawę

Zobacz także