Carmack o id Software: studio nie było zainteresowane rzeczywistością wirtualną
Programista ujawnia przyczyny odejścia.
Legendarny programista John Carmack przyznał w jednym z wywiadów, że opuścił id Software, ponieważ studio nie chciało wprowadzić wsparcia dla rzeczywistości wirtualnej w nowych tytułach.
- Pewnie byłbym zadowolony i został w id, pracując dalej z ludźmi i technologią, które znam - przyznał deweloper w rozmowie z serwisem USA Today.
Carmack planował uczynić Doom 4 oraz Wolfenstein: The New Order częścią prezentacji technicznych możliwości zestawu Oculus Rift. „To byłoby duże zwycięstwo” - uważa. Gdy proponował taką współpracę, nie był jeszcze pracownikiem firmy Oculus VR. „Wydawało mi się, że to sensowny plan.”
- Ale nie mogli się dogadać, co bardzo mnie zasmuciło - dodaje. - Gdy stało się jasne, że nie będę miał okazji pracować nad rzeczywistością wirtualną w id Software, zdecydowałem się nie przedłużać kontraktu.
John Carmack dołączył do Oculus VR - firmy odpowiedzialnej za Oculus Rift - w sierpniu ubiegłego roku, obejmując stanowisko dyrektora technicznego. Początkowo pozostawał w id Software, ale w listopadzie całkowicie zrezygnował z pracy w studiu odpowiedzialnym za Quake czy Doom.
„John Carmack, który wyraża coraz większe zainteresowanie sprawami bez związku z tworzeniem gier w id Software, zrezygnował z zajmowanej funkcji” - napisał wtedy w komunikacie Tim Willits, zarządzający studiem.