Skip to main content

Carmageddon: Reincarnation wykorzysta nowoczesne technologie

Twórcy planują wydać grę jeszcze w tym roku.

Studio odpowiedzialne za Carmageddon: Reincarnation - odświeżoną wersję klasycznej gry wyścigowej - opublikowało na stronie internetowej obszerny raport z postępów w pracy. Stainless Games zamierza wykorzystać m.in. technologię Mega Texturing, podobną do zastosowanej w strzelance id Software - Rage.

Królestwo za tekstury!

Rozwiązanie pozwala wyświetlić wysokiej jakości tekstury bez zbytniego obciążania sprzętu. Stainless Games napisało na potrzeby Carmageddon: Reincarnation nowy silnik renderujący, który pozwoli na wyświetlenie wielu nowoczesnych efektów graficznych. Producenci skupią się teraz na świecie gry - dodawaniu modeli i geometrii.

Twórcy nie podają terminu premiery. Dodatkowe fundusze, zebrane m.in. w serwisie Kickstarter, pozwoliły na rozszerzenie pierwotnych założeń, przez co prace rozciągną się w czasie. Producent planuje dodanie większej ilości samochodów i tras, znanych z gry wydanej pierwotnie w 1997 roku.

Stainless Games chwali się, że tytuł coraz bardziej przypomina pełnoprawną produkcję. Dodano sztuczną inteligencję przeciwników, system powtórek i uszkodzeń. Gotowa jest także większość „znajdziek”, które ułatwią wyeliminowanie oponentów podczas wyścigu.

Brytyjskie studio ogłosiło rozpoczęcie prac nad Carmageddon: Reincarnation w czerwcu 2011 roku. To właśnie Stainless odpowiadało 14 lat wcześniej za oryginalną wersję brutalnej gry, wydanej pierwotnie na system MS-DOS.

Zobacz na YouTube

Zobacz także