CD Projekt chce wypuszczać nowe gry częściej niż dotychczas
I rozwijać po kilka projektów jednocześnie.
Podczas niedawnej rozmowy z inwestorami, studio CD Projekt przyznało, że chciałoby wypuszczać nowe gry częściej, niż miało to miejsce do tej pory. Deweloper uważa, że taka strategia jest możliwa i nabrał już doświadczenia w rozwijaniu kilku projektów jednocześnie.
Jak informuje serwis VGC, cytując fragmenty wtorkowej konferencji z twórcami Cyberpunka, jeden z uczestników spotkania zapytał się, czy firma ma wystarczające zasoby, aby pracować nad kilkoma dużymi tytułami jednocześnie. Osoba ta zauważyła też, że dotychczasowy terminarz wydawniczy firmy był „nierówny”.
„Pracowaliśmy już nad dwoma projektami w tym samym czasie, kiedy powstawało Widmo Wolności. To był projekt wielkości całej gry z ponad 300 osobami przydzielonymi do jego rozwoju. W tym samym czasie pracowaliśmy już nad Polaris, więc mamy doświadczenie w pracy nad więcej, niż jednym projektem” - odpowiedział dyrektor generalny Michał Nowakowski.
„Teraz również pracujemy nad większą liczbą projektów. Cyberpunk 2 powstaje w Bostonie, a Polaris rozwijamy głównie tutaj, w Europie. Oczywiście mamy też inne projekty z innymi zespołami, takie jak Project Sirius, za które odpowiada The Molasses Flood, także w Bostonie” - kontynuuje biznesmen.
„Jest też remake pierwszego Wiedźmina pod nazwą kodową Canis Majoris, więc zdecydowanie możecie oczekiwać od nas wypuszczania większej liczby tytułów, a częstotliwość ich wydawania jest czymś, co planujemy zwiększyć. Oczywiście nie mogę na ten moment skomentować, jaki będzie dokładny odstęp czasowy pomiędzy kolejnymi premierami” - podsumowuje.
Jednocześnie deweloperzy podali aktualny rozkład sił roboczych na konkretne projekty. Aż 64 procent personelu pracuje obecnie nad projektem Polaris, czyli pierwszą częścią nowej wiedźmińskiej trylogii. Dalej jest sequel Cyberpunka, który rozwija obecnie 56 deweloperów. Pieczę nad projektem Sirius trzyma 39 osób, podczas gdy 20 kolejnych tworzy projekt Hadar, czyli grę opartą na nowej, oryginalnej marce studia.