CD Projekt: gry mobilne mogą stać się jednym z filarów działalności
Polska firma inwestuje w nowy segment.
CD Projekt postrzega rozpoczęte wczoraj zapisy do zamkniętych testów darmowej produkcji The Witcher: Battle Arena jako ważną część strategii, dzięki której segment gier mobilnych może stać się jednym z podstawowych motorów napędowych polskiej firmy.
„Ten moment będzie kluczowy dla naszego projektu, który jest ważną częścią strategii rozwoju grupy i otwiera nas na nowy, dynamicznie rozwijający się rynek” - przyznał Adam Kiciński, prezes CD Projektu, w komunikacie cytowanym przez agencję ISBnews (dzięki, stooq).
„W przyszłości ten i kolejne projekty mobilne mogą stanowić jeden z filarów naszego biznesu i być stabilnym źródłem przychodów” - dodał.
Powstający we współpracy ze studiem Fuero Games tytuł reprezentuje gatunek MOBA (Multiplayer Online Battle Arena). Podstawą rozgrywki będzie rywalizacja dwóch drużyn na niewielkiej mapie, na wzór popularnego League of Legends czy Dota 2. W skład zespołu wejdzie trzech zawodników.
Pełna wersja ukaże się przed końcem roku. Produkt trafi nie tylko na urządzenia napędzane Androidem, ale także z systemami iOS i Windows Phone.
„Model biznesowy The Witcher: Battle Arena zakłada skalowalność, co oznacza, że koszty uruchomienia projektu nie były wysokie, a w przyszłości będą proporcjonalnie dostosowane do powodzenia gry i przychodów, które będzie przynosić. W związku z tym ryzyka biznesowe związane z projektem są zminimalizowane” - zapewnia Kiciński.
Obecnie CD Projekt Red kończy prace nad trzecią częścią serii Wiedźmin. Następnym krokiem będzie zapewne poświęcenie większości mocy przerobowych na Cyberpunk 2077. W ubiegłym roku powstał jednak oddział firmy w Krakowie, zajmujący się właśnie mniejszymi projektami. Jeszcze w tym roku ukaże się cyfrowa gra planszowa Wiedźmin: Gra Przygodowa, na systemy mobilne i komputery osobiste.