Skip to main content

CD Projekt nie pojawi się na targach E3 - 2017 rokiem Gwinta

Cyberpunk 2077 musi poczekać.

Przedstawiciele CD Projektu potwierdzili, że produktów polskiego studia nie zobaczymy na targach E3 w tym roku. Można więc wykluczyć, że poznamy nowe informacje na temat Cyberpunk 2077 - obecny rok firma planuje poświęcić na promocję Gwinta.

- Stan prac nad Cyberpunkiem jest zaawansowany, około 300 osób pracuje nad tym projektem, pewnie w końcowej fazie będzie więcej, około 400 osób. Testerzy już działają. Mamy ogromne ambicje, więc jeszcze potrzebujemy czasu, żeby ta gra była gotowa - zapewniał prezes Adam Kiciński podczas porannej konferencji prasowej po ogłoszeniu wyników finansowych.

Gwint to podstawa

Informacje o nieobecności na tegorocznym E3 podano natomiast podczas sesji pytań i odpowiedzi w serwisie Stockwatch.

Przypomnijmy, że plan spółki na lata 2017-2021 zakłada wydanie dwóch dużych projektów RPG - Cyberpunk 2077 oraz drugiej gry, która pozostaje obecnie tajemnicą. Lukę pomiędzy premierami ma zapełniać właśnie Gwint.

W celu promocji karcianki zaplanowano już turniej e-sportowy ze 100 tys. dolarów w puli nagród. Trwają też intensywne starania, by rozszerzyć działalność na rynku chińskim we współpracy z lokalną firma o nazwie GAEA.

„Współpraca z partnerem układa się znakomicie. Jesteśmy w stałym kontakcie. Chińska wersja Gwinta jest w trakcie certyfikacji. Otwieramy lokalne biuro w Szanghaju” - wyjaśnił wiceprezes Piotr Nielubowicz w serwisie Stockwatch.

Dowiedzieliśmy się również, że otwarte testy gry produkcji ruszą wiosną tego roku, a więc już w najbliższych miesiącach, na wszystkich platformach sprzętowych. Fabularne kampanie pojawią się jednak w późniejszym terminie.

Zobacz na YouTube

- W ubiegłym roku pojawiła się informacja, że wydaliśmy ponad milion kluczy. Mogę powiedzieć, że było zdecydowanie więcej - zapewnił Kiciński na konferencji.

Największe pieniądze Gwint generuje obecnie - kolejno - w USA, Niemczech, Rosji, Polsce i Wielkiej Brytanii. Te kraje odpowiadają za „ponad połowę” przychodów generowanych przez grę.

Zobacz także