Skip to main content

CD Projekt „nie widzi miejsca na mikrotransakcje” w grach single-player

Multiplayer to inna sprawa.

Dyrektor finansowy CD Projektu - Piotr Nielubowicz - przyznał w niedawnej rozmowie, że jego firma „nie widzi miejsca” dla transakcji cyfrowych w produkcjach przeznaczonych dla pojedynczego gracza.

Wypowiedź zostanie zapewne pozytywnie przyjęta przez fanów, zwłaszcza w obliczu niedawnych kontrowersji związanych z dodatkami do Dragon’s Dogma 2. Pytanie padło być może właśnie z tego powodu, zadane w ramach dialogu z czytelnikami serwisu StochWatch.

„Czy do przyszłych gier zostaną dodane mikrotransakcje?” - zainteresował się niejaki Emil.

Nie widzimy miejsca dla mikrotransakcji w przypadku gier single-player, natomiast nie wykluczamy, że skorzystamy z tego rozwiązania w przyszłości, w przypadku projektów multiplayerowych” - odparł Nielubowicz.

Ten trailer ma już 10 lat. Tęsknimy.Zobacz na YouTube

Brzmi rozsądnie, ale także wieloznacznie, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że CD Projekt już od dłuższego czasu zapowiada, że chce dodawać elementy multiplayer do swoich produkcji. Granica między produkcjami dla jednego i wielu graczy może się więc zacierać.

„Czy możemy spodziewać się jakichś elementów multiplayer oraz kooperacji w nadchodzących grach?” - brzmi jedno z innych pytań?

Tak - np. Syriusz - odparł Nielubowicz, mając na myśli „mniejszy” projekt w wiedźmińskim uniwersum, rozwijany obecnie przez studio Molasses Flood w Stanach Zjednoczonych.

Na koniec nie mogło zabraknąć żartu.

„Poważne, zabawne pytanie: UBI-Soft ogłosił, że wydaje teraz gry AAAA. Czy w związku z tym odważysz się ponownie ocenić, czy CD Projekt nadal będzie produkował »tylko« AAA?” - zapytał Piotr, stawiając na bardzo kreatywną pisownię nazwy francuskiej korporacji.

Nasze będą AAAAA ;)” - odpowiedziała Karolina Gnaś, zajmująca się w CD Projekcie relacjami inwestorskimi.

Zobacz także