CD Projekt obiecuje zmienić się po Cyberpunk 2077. Firma zaktualizowała strategię działania
Na razie bez zapowiedzi Wiedźmina 4.
- CD Projekt ujawnił nową strategię działania
- Firma zmieni sposób produkcji gier i poprawi komunikację z fanami
- Od 2022 roku spółka zamierza pracować nad dwoma projektami jednocześnie
Zgodnie z obietnicami, CD Projekt ujawnił informacje na temat zaktualizowanej strategii działania firmy na najbliższe lata. Spółka obiecuje wprowadzenie zmian, które są zapewne podyktowane kontrowersjami związanymi z Cyberpunk 2077.
Plany opierają się na trzech punktach. Pierwszy obejmuje ulepszenie komunikacji z odbiorcami. Kampanie marketingowe rozpoczną się bliżej premiery gry, choć nowe projekty mogą być zapowiadane na wczesnym etapie prac. Ponadto publikowane materiały mają bazować na bardziej finalnych wersjach pozycji i przedstawiać wydania na wszystkie platformy docelowe.
Zabrakło oficjalnej zapowiedzi Wiedźmina 4, ale firma zaznaczyła, że od 2022 roku chce pracować nad dwoma dużymi tytułami (klasy AAA) jednocześnie. Niewykluczone, że jedna z nich to właśnie kontynuacja Dzikiego Gonu.
Powstanie także zespół ekspertów, który będzie nadzorował rozwój obu projektów. CD Projekt zamierza również dostosować silnik RED Engine, by mógł być bezproblemowo wykorzystywany w produkcjach z dwóch marek.
Kolejnym filarem jest rozbudowa posiadanych serii o dodatkowe produkty, w tym komiksy i seriale anime. Spółka rozważa na przykład przygotowanie gry mobilnej i filmu w uniwersum Cyberpunk 2077.
Ostatnim punktem jest wprowadzanie do kolejnych produkcji funkcji sieciowych, które mają mieć „kluczowe znaczenie” dla marek CD Projektu, a także tworzenie społeczności zgromadzonej wokół platformy GOG Galaxy.
Przedstawiona prezentacja sugeruje również, że polska firma zrezygnowała z osobnego multiplayera do Cyberpunk 2077. Teraz spółka wspomina bowiem tylko o „wprowadzeniu elementów online do rozgrywki”.
Ujawniono też bardziej dokładne plany na 2021 rok. Wiedźmin 3 i Cyberpunk 2077 otrzymają aktualizacje do wersji na nowe konsole, druga z wymienionych pozycji dostanie także kolejne patche i darmowe DLC, ponadto nie zabraknie treści do karcianego Gwinta.
To nie wszystko: CD Projekt przejęło kanadyjskie studio Digital Scapes, z którym współpracowało od kilku lat. W efekcie firma pozyskała czwarty zespół deweloperski - po ekipach w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu.