CD Projekt ponownie o Unreal Engine 5: otwiera przed nami nowy rozdział
Twórcy Wiedźmina 4 o zmianie silnika.
W trakcie wczorajszego pokazu Unreal Engine 5 wyemitowano wideo, w którym o silniku wypowiedzieli się deweloperzy z CD Projekt Red.
Przypomnijmy, że polska firma zdecydowała się porzucić własną technologię na rzecz rozwiązania Epic Games. System zostanie wykorzystany do przygotowania kolejnej odsłony serii Wiedźmin.
- To otwiera przed nami nowy rozdział, w którym chcemy zobaczyć, jak nasze doświadczenie w tworzeniu gier z otwartym światem połączy się z mocą silnika od Epica – przekonuje Paweł Zawodny, który w rodzimym studiu zajmuje się kwestiami technologicznymi.
Natomiast reżyser projektu nazywanego roboczo przez fanów i media Wiedźminem 4 – Jason Slama – uważa, że Unreal Engine 5 pomoże w rozwiązaniu problemów, jakie pojawiają się w pracach nad tytułami typu open world.
- Liczba rzeczy, które mogą pójść źle, lub scenariuszy, jakie należy wziąć pod uwagę, jest znacznie większa niż w liniowych grach. Gracze mogą pójść w jakimkolwiek kierunku, realizować zadania w dowolnej kolejności, co oznacza, że potrzebujemy naprawdę stabilnego środowiska, w którym można wprowadzać zmiany z pewnością, że nie popsują czegoś w 1600 innych miejscach – tłumaczy.
Slama dodaje, że CD Projekt Red zwróciło uwagę na Unreal Engine 5 po jednej z ubiegłorocznych prezentacji, gdy pokazano sekwencję w lokacji stylizowanej na średniowiecze. Deweloper żartuje, że Epic Games w ten sposób chciało zachęcić twórców Wiedźmina do współpracy.