CD Projekt wskazał cztery główne problemy Wiedźmin 3 next-gen. Zajmą się nimi w pierwszej kolejności
Podano także tymczasowe rozwiązania niektórych usterek.
Deweloperzy ze studia CD Projekt RED przestawili cztery główne problemy Wiedźmina 3 w wersji next-gen, które obecnie będą starali się naprawić. Jednocześnie dziękują za nadsyłane zgłoszenia błędów i proszą o dalsze raportowanie usterek.
Informacja o aktualnie badanych sprawach pojawiła się na forum CD Projekt. Jak możemy się dowiedzieć, w pierwszej kolejności zostaną rozwiązane następujące kwestie:
- Wydanie gry na PC niespodziewanie się wyłącza
- Gracze, którzy kupili grę na platformie Origin nie mogą jej zaktualizować
- Niska wydajność śledzenia promieni na kartach graficznych firmy Intel
- Dodatki do gry nie są dostępne na PlayStation 5 w niektórych regionach
Poinformowano też o kilku tymczasowych rozwiązaniach, jakie można zastosować w przypadku problemów z grą na komputerach. Przede wszystkim deweloperzy zalecają aktualizację wszystkich sterowników do podzespołów komputera oraz zainstalowaniu najnowszej łatki do systemu operacyjnego.
Wskazano także, że wraz z wprowadzeniem aktualizacji 4.0, na komputerach gra może działać w oparciu o biblioteki DirectX w wersji 12 lub 11. Nowsza wersja daje dostęp do wszystkich poprawek graficznych oraz śledzenia promieni. Starsza posiada tylko część poprawek i nie oferuje ray tracingu w ogóle, ale na niektórych konfiguracjach może działać płynniej, nawet przy zastosowaniu tych samych ustawień graficznych. Jeśli wydajność gry znacząco się pogorszyła po aktualizacji, zalecane jest przełączenie tytułu w tryb DX 11.
Alternatywnie, jeśli wskazane wyżej rozwiązania nie pomagają, można także przywrócić tytuł do wersji sprzed aktualizacji. W przypadku platformy Steam można to zrobić wchodząc we właściwości produkcji i w zakładce Beta wybrać opcję „Classic”. W programie GOG wybieramy „Zarządzanie instalacją” gry, następnie „Konfiguruj”, odznaczamy opcję automatycznej aktualizacji i wybieramy preferowaną wersję Wiedźmina 3.